Απεργία της 19ης Οκτωβρίου στη Σκάλα Λακωνίας


Η 19η Οκτώβρη ήταν ημέρα πανελλαδικής απεργίας που στην Αθήνα είχε μεγάλη απήχηση ,σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις 400.000 κόσμο ή και περισσότερο.Στη Σκάλα είχε ανακοινωθεί από ημέρες η συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων καθώς και ο εμπορικός σύλλογος είχε πάρει απόφαση για κλείσιμο των επιχειρήσεων και συμμετοχή των εργαζομένων σ’αυτές.Έπειτα από μια βόλτα που έκανα μέσα στη πόλη είδα να έχουν κλείσει τα πάντα και να μη λειτουργεί τίποτα με εξαίρεση το Super Market Παναγιωτόπουλος που ήταν ανοιχτό και όλοι οι υπάλληλοι παρόντες ,φοβούμενοι να συμμετέχουν από το φόβο της απόλυσης (όπως χαρακτηριστικά μου ανέφερε υπάλληλος).
Η πορεία άρχισε γύρω στις 11 η ώρα .Η συμμετοχή απελπιστικά μικρή.Κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι ,οι υπάλληλοι του δήμου και κάποιοι άλλοι πολίτες.
Θέλησα να δω πως σκέφτεται ο κόσμος πάνω στα γεγονότα και οι διαπιστώσεις μου πάνω κάτω είναι οι εξής:Για την ΓΕΣΕΕ η εκτίμηση του κόσμου είναι πως δεν είναι συνδικαλιστική οργάνωση, αλλά οργάνωση που βγάζει υπουργούς.Για την ΑΔΕΔΥ στηρικτής μέχρι σήμερα του κρατικού μηχανισμού όπως τον γνωρίζουμε .θα αναφέρω τις αντιδράσεις του κόσμου στην καφετέρια βρισκόταν εκείνη τη στιγμή που περνούσαν οι υπάλληλοι του δήμου με το πανό τους .Έγινε γενική αναταραχή όταν τους είδαν και άρχισαν να φωνάζουν και να λένε διάφορα.
Είναι γεγονός ότι εδώ η κοινωνία είναι μικρή και ο ένας γνωρίζει τον άλλον,με αποτέλεσμα λίγο πολύ να γνωρίζουν τις πολιτικές απόψεις του καθενός ,και με ποιο τρόπο προσλήφθηκε στο Δήμο .Έτσι υπάρχει μεγάλη δυσπιστία του κόσμου απέναντί τους ,έπειτα και από την τελευταία εκλογική αναμέτρηση έτσι όπως την γνωρίσαμε.
Το δε κερασάκι στη τούρτα ήταν όταν εκλεγμένη δημοτική σύμβουλος ,που κάθε άλλο παρά σε χαμηλή εισοδηματική τάξη μπορείς να την κατατάξεις ,πήγε στην διαδήλωση με το σκυλάκι της σαν να έκανε βόλτα.Αυτό θεωρήθηκε από πολλούς ως πρόκληση ,για τους ανθρώπους που πραγματικά έχουν πρόβλημα επιβίωσης.
Για τους δημόσιους υπάλληλους γενικά θεωρούν πως είναι ευνοημένη τάξη και δεν είχε κανείς σκοπό να τους στηρίξει.
Αν κάνουμε μια ανασκόπηση θα δούμε πως όλα αυτά δεν είναι τυχαία βέβαια.
Μέχρι σήμερα το σύστημα έχει χρησιμοποιήσει την μια τάξη ενάντια της άλλης προς ίδιον όφελος.Έτσι όταν απεργούσαν οι αγρότες π.χ παραπονευόντουσαν κάποιοι άλλοι για την μη ελεύθερη διέλευση κ.τ.λ Παράλληλα όχι μόνο δεν φρόντισε για την ανάπτυξη της αγροτιάς ,αλλά θα έλεγα την πολέμησε κιόλας.Όταν ήθελε να ρίξει τον πληθωρισμό ,τα μέτρα που έπαιρνε ήταν να κάνει αθρόες εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερες τιμές των ελληνικών και αμφιβόλου ποιότητος με αποτέλεσμα να μένουν αδιάθετα τα ελληνικά.
Αν κοιτάξουμε τις τιμές τα τελευταία 20 χρόνια για να μην πω και παραπάνω είναι στάσιμες.Ας δούμε λάδι ,πορτοκάλι.
Δεν έδωσε σημασία στις εξαγωγές που κατά κανόνα φέρνουν χρήμα σε μια χώρα.Έτσι ιδιαίτερα τα χαμηλά αγροτικά νοικοκυριά έχουν πληγεί χωρίς να μπορούν ν’αναπτυχθούν και να είναι και έρμαιο στα χέρια εμπόρων που κατά καιρούς δεν πληρώνουν συνειδητά μια και γνωρίζουν την αδυναμία των αγροτών να τους τρέχουν στα δικαστήρια.
Παράλληλα υπήρξε άνοδος οικονομική μιας μεσαίας τάξης ,που ζούσε μια άνετη ζωή χωρίς ιδιαίτερο κόπο.Μέσα σ’ αυτή τη μεσαία τάξη κατατάσσονται και οι δημόσιοι υπάλληλοι γι’αυτό και είχε γίνει το ιδανικό των Ελλήνων το δημόσιο ,γι’αυτό και τα ρουσφέτια, γι’αυτό και ο δικομματισμός κρατά καλά.
Παράλληλα δεν βλέπουν κάποια προοπτική ,κάτι αισιόδοξο.δεν άκουσαν κάτι που θα μπορούσε ν’αναπτερώσει το ηθικό,να τους κάνει να παλέψουν.Εδώ δεν είναι Αθήνα που υπάρχουν φωνές διαφορετικές ,με προτάσεις με προοπτική.
Έτσι ο κόσμος θεωρεί πως οι δημόσιοι υπάλληλοι το μόνο που θέλουν είναι να σώσουν το υπάρχον σύστημα και τον εαυτό τους μια και είναι μέρος του συστήματος.
Φυσικά για να γίνει μια ανάλυση του συστήματος ,έτσι όπως εξελίχθηκε και η κατάρρευσή του ,θέλει πολύ χρόνο για να το δώσουμε διεξοδικά.
Εγώ απλά θέλησα να δώσω μια εικόνα σε όσα συνέβησαν την 19η Οκτώβρη από τη σκοπιά του απλού κόσμου ,που αρνήθηκε να συμμετέχει στη διαδήλωση και την πλήρη απαξίωση της ΓΕΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.

One thought on “Απεργία της 19ης Οκτωβρίου στη Σκάλα Λακωνίας

  1. Αγαπητή yorona

    Πρώτα από όλα θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη ενημέρωση που μας προσφέρεις από τον νομό της Λακωνίας, όλο το προηγούμενο διάστημα. Πραγματικά είναι πολύτιμη ειδικά για όσους από εμάς δεν βρισκόμαστε στην Λακωνία , ή βρισκόμαστε περιστασιακά. Το παραπάνω κείμενο σου είναι μια καλή αφορμή να ανοίξουμε έστω και διαδικτυακά την συζήτηση για το πως βλέπουμε εμείς από την σκοπιά ενός κριτικού ανταγωνιστικού λόγου , το εργατικό κίνημα συνολικά.

    Αν και το κείμενο σου κινείται σε μια θετική κατεύθυνση επέτρεψε μου να υπογραμμίσω τα εξής.

    Αδιαμφισβήτητα προσπαθείς να διατυπώσεις έναν αντιγραφειοκρατικό λόγο , κάνοντας κριτική στην ΓΣΣΕ και την ΑΔΕΔΥ , την στάση που κράτησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια μέσα σε αυτό που στην αριστερά αποκαλούν εργατικό κίνημα.

    Επέτρεψε μου όμως να πιστεύω ότι δεν ήταν αρκετά σαφής. Δεν αρκεί μονάχα μια αναφορά στην στάση του κόσμου που έχει σιχαθεί την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ ,αλλά πρέπει να εμβαθύνουμε στο ποιες πολιτικές δυνάμεις δρουν μέσα στις κινήσεις των εργατοπατέρων και ποιος ο ρόλος τους, αλλά και για τις καθοριστικές ήττες που υπέστει το εργατικό κίνημα στον ελλαδικό χώρο και παγκόσμια.

    Η σκληρή αντιπαράθεση με την καθεστωτική αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ (μιλώντας και συγκεκριμένα στην περιοχή της Λακωνίας), τον ρόλο των συνδικαλιστών του καθεστώτος , καθώς και κάθε άλλου απολογητή,πρέπει να γίνει μονόδρομος για εμάς και τις θέσεις μας μέσα στην κοινωνία.

    Μου έκανε επίσης έκπληξη που στο κείμενο σου δεν αναφέρεις τίποτα για τους αλήτες του ΠΑΜΕ , αν και φαντάζομαι ότι δεν είχαν κατέβει στην συγκεκριμένη κινητοποίηση ή (η Σταματάκου και τα υπόλοιπα κοπρόσκυλα του ΚΚΕ κατέβηκαν για επαναστατική γυμναστική?).

    Όπως και να έχει, δεν πρέπει να τους αφήνουμε απέξω. Να μην αφήσουμε κανένα περιθώριο για αυταπάτες στον κόσμο που μας παρακολουθεί και διαβάζει όλο αυτό το διάστημα.

    Οι σκέψεις σου για τους αγρότες , τους δημόσιους υπαλλήλους και τους επισφαλής εργαζόμενους των σουπερ μάρκετ μου δημιούργησαν προβληματισμούς , για την φύση μιας ορθής ανάγνωσης της σύνθεσης της τοπικής πραγματικότητας. Επέτρεψε μου ξανά να σε ρωτήσω τι εννοείς με την παρακάτω διατύπωση

    Γράφεις

    …Μέχρι σήμερα το σύστημα έχει χρησιμοποιήσει την μια τάξη ενάντια της άλλης προς ίδιον όφελος.Έτσι όταν απεργούσαν οι αγρότες π.χ παραπονευόντουσαν κάποιοι άλλοι για την μη ελεύθερη διέλευση κ.τ.λ Παράλληλα όχι μόνο δεν φρόντισε για την ανάπτυξη της αγροτιάς ,αλλά θα έλεγα την πολέμησε κιόλας.Όταν ήθελε να ρίξει τον πληθωρισμό ,τα μέτρα που έπαιρνε ήταν να κάνει αθρόες εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερες τιμές των ελληνικών και αμφιβόλου ποιότητος με αποτέλεσμα να μένουν αδιάθετα τα ελληνικά…

    Εδώ διακρίνω ξανά ένα κλασικό στρατηγικό λάθος της αριστεράς και του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου(αρκεί κάποιος να διαβάσει τα κεντρικά του ινδυμεδια ή τις διατυπώσεις της ομάδας των αναρχικών της Σπάρτης για να καταλάβει τι θέλω να πω).
    Βασικά κάνεις λόγο για την μία τάξη απέναντι στην άλλη , προφανώς εννοείς ένα κοινωνικό στρώμα απέναντι σε ένα άλλο ,αλλιώς δεν μπορώ να συμφωνήσω σε καμία περίπτωση με την διατύπωση σου.

    Δεν πρέπει νομίζω να ξεχνάμε βασικές σκέψεις όπως έχουν διατυπωθεί σε κατοιδειαν συζητήσεις και συνελεύσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ένα κοινωνικό στρώμα δεν μπορεί να έχει τα ίδια ταξικά συμφέροντα και θέση στην παραγωγή με ένα άλλο. Κάτι τέτοιο γεννάει ανταγωνισμό.

    Δεν μπορούμε παρά να είμαστε ξεκάθαροι με τα λαϊκά μέτωπα , τις λαϊκές εξεγέρσεις και άλλα τέτοια. Πρώτα από όλα γιατί πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την έννοια λαός προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Λαός για μένα είναι ένα σύνολο ατομικοτήτων που διακατέχεται από ένα συλλογικό φαντασιακό παραλήρημα και ψευδή ταυτότητα. Με άλλα λόγια στον λαό ανήκει και αυτός που παράγει εργατική δύναμη και αυτός που κατέχει μέσα παραγωγής. Αυτό που ενώνει τάχα τον λαό είναι η κοινή ψευδή συνείδηση της εθνικής ταυτότητας και καταγωγής. Η αριστερά και «αντι» εξουσιαστικός χώρος στην αδυναμία τους να αντιληφθούν βασικές κοινωνικό οικονομικές έννοιες στον καπιταλισμό οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον εθνικοσοσιαλισμό , με άλλα λόγια δεν είναι και τόσο αθώα η φρασεολογία τους περί λαού.

    Τελειώνοντας τις σκέψεις μου πάνω στην παραπάνω παράγραφο θα έρθω να διαφωνήσω επίσης και σε αυτό που γράφεις περι ελληνικών και αλλοδαπών εμπορευμάτων(αγροτικά). Εδώ νομίζω ότι πάλι πέφτεις σε μια παγίδα. Το αντικείμενο μιας κομμουνιστική κριτικής , είναι πρώτα από όλα η κριτική του φετιχισμού του εμπορεύματος και της αφηρημένης εργασίας. Πρέπει να ξεφύγουμε από ψευτοδιλήμματα.

    Τελειώνοντας τους προβληματισμούς μου πάνω στο άρθρο σου θα ήθελα να επισημάνω και κάποια τελευταία σχόλια για τον συνδικαλισμό , την πολιτική και την τοπική κοινωνία.

    Δεν πιστεύω πως υπάρχει καλός και κακός συνδικαλισμός. Ο ρόλος του συνδικαλισμού και των συνδικάτων ακόμα και των αναρχοσυνδικαλιστών , πρωτοβάθμιων σωματείων , εργατικής αυτονομίας και άλλων που μιλάνε για έναν επαναστατικό συνδικαλισμό και άλλα τέτοια .. είναι να εκτονώνουν την βίαιη διάθεση των καταπιεσμένων και να λειτουργούν ως ένα ανάχωμα της εξουσίας.

    Αυτό που μπορεί πραγματικά να ξεπεράσει την μιζέρια αυτών των κύκλων είναι οι προσωρινές αυτόνομες ζώνες και άγριες απεργίες που θα τοποθετήσουν όλους τους καλοθελητές και αυτόκλητες πρωτοπορίες σταλινικές και αναρχικές εκεί που τους αξίζει. Οι γενικευμένες αυτοοργανωμένες άγριες απεργίες και συγκρούσεις με το καθεστώς , το γενικευμένο σαμποτάζ και οι καταλήψεις είναι μονόδρομος σήμερα.

    Το ίδιο ισχύει και για την πολιτική. Η πολιτική πέθανε… και αυτή που κάποιοι αποκαλούν αστική και αυτοί που κάποιοι άλλοι επαναστατική.

    Τελειώνοντας αυτό το μαραθώνιο σχόλιο θα ήθελα να εκφράσω την αγωνία μου για την Λακωνία. Περισσότερο από ποτέ η περιοχή έχει ανάγκη από αυτοοργανωμένες δομές αλληλεγγύης κόντρα στην εξαθλίωση. Αυτό θα πρέπει να γίνει αντικείμενο συζήτησης και οικοδόμησης ενός ευρύτερου σχήματος του χώρου μας στην Λακωνία

    Θα Προσπαθήσω να κλέψω χρόνο και να γράψω ποιο συγκεκριμένα πάνω σε αυτό το επόμενο διάστημα

    Συντροφικούς χαιρετισμούς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s