Μια απάντηση σε προηγούμενο κείμενοστην σελίδα σχετικά με την απεργία 19 Οκτώβρη


Πρώτα από όλα θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη ενημέρωση που μας προσφέρεις από τον νομό της Λακωνίας, όλο το προηγούμενο διάστημα. Πραγματικά είναι πολύτιμη ειδικά για όσους από εμάς δεν βρισκόμαστε στην Λακωνία , ή βρισκόμαστε περιστασιακά. Το παραπάνω κείμενο σου είναι μια καλή αφορμή να ανοίξουμε έστω και διαδικτυακά την συζήτηση για το πως βλέπουμε εμείς από την σκοπιά ενός κριτικού ανταγωνιστικού λόγου , το εργατικό κίνημα συνολικά.

Αν και το κείμενο σου κινείται σε μια θετική κατεύθυνση επέτρεψε μου να υπογραμμίσω τα εξής.

Αδιαμφισβήτητα προσπαθείς να διατυπώσεις έναν αντιγραφειοκρατικό λόγο , κάνοντας κριτική στην ΓΣΣΕ και την ΑΔΕΔΥ , την στάση που κράτησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια μέσα σε αυτό που στην αριστερά αποκαλούν εργατικό κίνημα.

Επέτρεψε μου όμως να πιστεύω ότι δεν ήταν αρκετά σαφής. Δεν αρκεί μονάχα μια αναφορά στην στάση του κόσμου που έχει σιχαθεί την ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ ,αλλά πρέπει να εμβαθύνουμε στο ποιες πολιτικές δυνάμεις δρουν μέσα στις κινήσεις των εργατοπατέρων και ποιος ο ρόλος τους, αλλά και για τις καθοριστικές ήττες που υπέστει το εργατικό κίνημα στον ελλαδικό χώρο και παγκόσμια.

Η σκληρή αντιπαράθεση με την καθεστωτική αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ (μιλώντας και συγκεκριμένα στην περιοχή της Λακωνίας), τον ρόλο των συνδικαλιστών του καθεστώτος , καθώς και κάθε άλλου απολογητή,πρέπει να γίνει μονόδρομος για εμάς και τις θέσεις μας μέσα στην κοινωνία.

Μου έκανε επίσης έκπληξη που στο κείμενο σου δεν αναφέρεις τίποτα για τους αλήτες του ΠΑΜΕ , αν και φαντάζομαι ότι δεν είχαν κατέβει στην συγκεκριμένη κινητοποίηση ή (η Σταματάκου και τα υπόλοιπα κοπρόσκυλα του ΚΚΕ κατέβηκαν για επαναστατική γυμναστική?).

Όπως και να έχει, δεν πρέπει να τους αφήνουμε απέξω. Να μην αφήσουμε κανένα περιθώριο για αυταπάτες στον κόσμο που μας παρακολουθεί και διαβάζει όλο αυτό το διάστημα.

Οι σκέψεις σου για τους αγρότες , τους δημόσιους υπαλλήλους και τους επισφαλής εργαζόμενους των σουπερ μάρκετ μου δημιούργησαν προβληματισμούς , για την φύση μιας ορθής ανάγνωσης της σύνθεσης της τοπικής πραγματικότητας. Επέτρεψε μου ξανά να σε ρωτήσω τι εννοείς με την παρακάτω διατύπωση

Γράφεις

…Μέχρι σήμερα το σύστημα έχει χρησιμοποιήσει την μια τάξη ενάντια της άλλης προς ίδιον όφελος.Έτσι όταν απεργούσαν οι αγρότες π.χ παραπονευόντουσαν κάποιοι άλλοι για την μη ελεύθερη διέλευση κ.τ.λ Παράλληλα όχι μόνο δεν φρόντισε για την ανάπτυξη της αγροτιάς ,αλλά θα έλεγα την πολέμησε κιόλας.Όταν ήθελε να ρίξει τον πληθωρισμό ,τα μέτρα που έπαιρνε ήταν να κάνει αθρόες εισαγωγές προϊόντων με χαμηλότερες τιμές των ελληνικών και αμφιβόλου ποιότητος με αποτέλεσμα να μένουν αδιάθετα τα ελληνικά…

Εδώ διακρίνω ξανά ένα κλασικό στρατηγικό λάθος της αριστεράς και του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου(αρκεί κάποιος να διαβάσει τα κεντρικά του ινδυμεδια ή τις διατυπώσεις της ομάδας των αναρχικών της Σπάρτης για να καταλάβει τι θέλω να πω).
Βασικά κάνεις λόγο για την μία τάξη απέναντι στην άλλη , προφανώς εννοείς ένα κοινωνικό στρώμα απέναντι σε ένα άλλο ,αλλιώς δεν μπορώ να συμφωνήσω σε καμία περίπτωση με την διατύπωση σου.

Δεν πρέπει νομίζω να ξεχνάμε βασικές σκέψεις όπως έχουν διατυπωθεί σε κατοιδειαν συζητήσεις και συνελεύσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ένα κοινωνικό στρώμα δεν μπορεί να έχει τα ίδια ταξικά συμφέροντα και θέση στην παραγωγή με ένα άλλο. Κάτι τέτοιο γεννάει ανταγωνισμό.

Δεν μπορούμε παρά να είμαστε ξεκάθαροι με τα λαϊκά μέτωπα , τις λαϊκές εξεγέρσεις και άλλα τέτοια. Πρώτα από όλα γιατί πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την έννοια λαός προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Λαός για μένα είναι ένα σύνολο ατομικοτήτων που διακατέχεται από ένα συλλογικό φαντασιακό παραλήρημα και ψευδή ταυτότητα. Με άλλα λόγια στον λαό ανήκει και αυτός που παράγει εργατική δύναμη και αυτός που κατέχει μέσα παραγωγής. Αυτό που ενώνει τάχα τον λαό είναι η κοινή ψευδή συνείδηση της εθνικής ταυτότητας και καταγωγής. Η αριστερά και “αντι” εξουσιαστικός χώρος στην αδυναμία τους να αντιληφθούν βασικές κοινωνικό οικονομικές έννοιες στον καπιταλισμό οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον εθνικοσοσιαλισμό , με άλλα λόγια δεν είναι και τόσο αθώα η φρασεολογία τους περί λαού.

Τελειώνοντας τις σκέψεις μου πάνω στην παραπάνω παράγραφο θα έρθω να διαφωνήσω επίσης και σε αυτό που γράφεις περι ελληνικών και αλλοδαπών εμπορευμάτων(αγροτικά). Εδώ νομίζω ότι πάλι πέφτεις σε μια παγίδα. Το αντικείμενο μιας κομμουνιστική κριτικής , είναι πρώτα από όλα η κριτική του φετιχισμού του εμπορεύματος και της αφηρημένης εργασίας. Πρέπει να ξεφύγουμε από ψευτοδιλήμματα.

Τελειώνοντας τους προβληματισμούς μου πάνω στο άρθρο σου θα ήθελα να επισημάνω και κάποια τελευταία σχόλια για τον συνδικαλισμό , την πολιτική και την τοπική κοινωνία.

Δεν πιστεύω πως υπάρχει καλός και κακός συνδικαλισμός. Ο ρόλος του συνδικαλισμού και των συνδικάτων ακόμα και των αναρχοσυνδικαλιστών , πρωτοβάθμιων σωματείων , εργατικής αυτονομίας και άλλων που μιλάνε για έναν επαναστατικό συνδικαλισμό και άλλα τέτοια .. είναι να εκτονώνουν την βίαιη διάθεση των καταπιεσμένων και να λειτουργούν ως ένα ανάχωμα της εξουσίας.

Αυτό που μπορεί πραγματικά να ξεπεράσει την μιζέρια αυτών των κύκλων είναι οι προσωρινές αυτόνομες ζώνες και άγριες απεργίες που θα τοποθετήσουν όλους τους καλοθελητές και αυτόκλητες πρωτοπορίες σταλινικές και αναρχικές εκεί που τους αξίζει. Οι γενικευμένες αυτοοργανωμένες άγριες απεργίες και συγκρούσεις με το καθεστώς , το γενικευμένο σαμποτάζ και οι καταλήψεις είναι μονόδρομος σήμερα.

Το ίδιο ισχύει και για την πολιτική. Η πολιτική πέθανε… και αυτή που κάποιοι αποκαλούν αστική και αυτοί που κάποιοι άλλοι επαναστατική.

Τελειώνοντας αυτό το μαραθώνιο σχόλιο θα ήθελα να εκφράσω την αγωνία μου για την Λακωνία. Περισσότερο από ποτέ η περιοχή έχει ανάγκη από αυτοοργανωμένες δομές αλληλεγγύης κόντρα στην εξαθλίωση. Αυτό θα πρέπει να γίνει αντικείμενο συζήτησης και οικοδόμησης ενός ευρύτερου σχήματος του χώρου μας στην Λακωνία

Θα Προσπαθήσω να κλέψω χρόνο και να γράψω ποιο συγκεκριμένα πάνω σε αυτό το επόμενο διάστημα

Συντροφικούς χαιρετισμούς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s