Ανταπόκριση και ένα μικρό σημείωμα για το αντιφασιστικο Αντιρατσιστικό φεστιβάλ στην Σπάρτη και έναν σύγχρονο επιθετικό αντιφασισμό volume.2


Την Παρασκευή 21 και Σάββατο 22 Δεκεμβρίου διάφοροι φορείς και συλλογικότητες από την Λακωνία διοργάνωσαν το αντιφασιστικό, αντιρατσιστικό φεστιβάλ στο εργατικό κέντρο Σπάρτης. Χοντρικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι περίπου 100 με 150 άτομα πέρασαν από τον χώρο του φεστιβάλ και τις δύο μέρες, ενώ η συμμετοχή των μεταναστών ήταν ελάχιστη. Κατά την διάρκεια του φεστιβάλ οι διοργανωτές είχαν προγραμματίσει 2 συζητήσεις, προβολή ντοκυμαντέρ, ανταλλακτικό παζάρι και κάποιου είδους καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Η αλήθεια όμως είναι ότι η διάθεση του κόσμου δεν άφησε και πολλά περιθώρια να γίνουν όλα αυτά με επιτυχία, γεγονός που πρέπει να δουμε αναλυτικά. Οι λίγοι μετανάστες που ήρθαν κατα κύριο λόγο την δεύτερη μέρα παρέμειναν ελάχιστα και αυτό γιατί κανείς δεν έδειξε (τουλάχιστον από αυτους που τους κάλεσαν) μεγάλο ενδιαφέρον για το γεγονός της παρουσίας τους στο φεστιβάλ, ώστε να δώσει ώθηση στην ανταλαγή εμπειριών και απόψεων. Αυτό φυσικά από μόνο του μπορεί να ανοίξει μια τεράστια συζήτηση.

Ένας από τους κύριους διοργανωτές του φεστιβάλ ήταν η συνέλευση “πολίτες ενάντια στον φασισμό”. Μια συνάντηση ατόμων από διάφορες πολιτικές τάσεις που δρουν οργανωμένα στην περιοχή της Σπάρτης κάτω από ένα κοινό πλαίσιο. Το κείμενο κάλεσμα των “πολιτών ενάντια στον φασισμό” παρέμεινε αρκετά γενικόλογο και επικίνδυνα απλουστευμένο, πάντα μέσα στα πλαίσια της απαίτησης των διάφορων αριστερών για “περισσότερη δημοκρατία, και δικαιώματα. Λίγο πολύ λέγοντας μας ότι οι φασίστες είναι αποτέλεσμα της τρόικας και των μνημονίων, δεν έβάλε απολύτως τίποτα νέο στην συζήτηση για τον φασισμό. Χωρίς κανένα ίχνος κριτικής στο υπάρχον, χωρίς ίχνος διαλεκτικής σύνδεσης με το παρελθόν και την ιστορία αυτού εδώ του κράτους.

Παρόλα αυτά σε προηγούμενο κείμενο μας γράψαμε: Εμείς ως συλλογικότητα βλέπουμε το συγκεκριμένο φεστιβάλ ως μια συνέχεια των αντιφασιστικών δραστηριοτήτων στην περιοχή της Λακωνίας ύστερα από τις σχετικά πετυχημένες δράσεις ενάντια στα σχέδια της χρυσής αυγής στις 17 του περασμένου Νοέμβρη, χωρίς όμως να παραβλέψουμε τις αδυναμίες που έχουν βγει στην επιφάνεια. Βλέπουμε το φεστιβάλ μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα αντιφασιστικής δραστηριοποίησης στην περιοχή της Λακωνίας,  ειδικά τώρα σε μια περίοδο που επικρατεί η στρατηγική της έντασης από την πλευρά των οργανωμένων συμμοριών του ναζισμού. Ως μια μικρή συλλογικότητα που δρα οργανωμένα στην Σκάλα και ευρύτερα στην περιοχή της Λακωνίας έχουμε κάνει ξεκάθαρο ότι είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε δράση ενάντια στον φασισμό μέσα από ένα ενιαίο μέτωπο κατανοώντας τις ιδιαιτερότητες της περιοχής, χωρίς όμως να κρύβουμε τις προθέσεις, ταυτότητα και την αυτονομία μας και αυτό γιατί οι “αντιφασισμοί” είναι πολλοί και σίγουρα όχι ίδιοι.”

Σε αυτά τα πλαίσια λίγο πολύ είμαστε και σήμερα, όταν λέμε μέτωπο ενάντια στον φασισμό δεν ενοούμε κοινές θέσεις αλλά της συνάντηση μας σε ένα μέτωπο και αυτό επειδή όπως έχουμε ξαναπεί οι “αντιφασισμοί” πικοίλουν.

Η συνέλευση της αυτόνομης πρωτοβουλίας ενάντια στην λήθη έχει ήδη ξεκινήσει μια επίμονη, μακροσκελή και πολυθεματική συζήτηση για τις θέσεις της συλλογικότητας σχετικά με ένα σύγχρονο επιθετικό, πάντα ανθελληνικό αντιφασισμό. Σίγουρα δεν διεκδικούμε το αλάθητο, ούτε διεκδικούμε τον ρόλο της αυθεντίας, όλες οι παρατηρήσεις και σχόλια είναι καλοδεχούμενα, άλλωστε μόνο έτσι θεωρούμε ότι μπορεί να προχωρήσει μια τέτοια διαδικασία.

Μια σύνοψη του σκεπτικού μας για τον αντιφασισμό θα μπορούσε να είναι οι παρακάτω θέσεις.

Ο δικός μας αντιφασισμός (όπως δηλαδή εμείς τον αντιλαμβανόμαστε)

  • πάει μαζί με την δράση ενάντια στο υπάρχον και αυτό γιατί κανένας άλλος “αντιφασισμός” δεν μπορεί στην πραγματικότητα να φράξει τον δρόμο προς τον ανορθολογισμό του φασισμού και την βαρβαρότητα. Είναι κατα κάποιο τρόπο οραματικός και θέτει το ζήτημα της επαναστατικής ανατροπής και της μετάβασης στον κομμουνισμό
  • ιστορικά σε ένα μεγάλο βαθμό, εμπνέεται από τις παραδόσεις  και το δίλημμα “σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα”, την Ρόζα Λούξεμπουργκ, τον Γκροτέρ,  τον πρώιμο Καστοριάδη και τον Ντεμπόρ, τις πιο λαμπρές δηλαδή  στιγμές  του συμβουλιακού κομμουνιστικού κινήματος. Αλλά και από την κριτική θεωρία του Μαρξ, του Αντόρνο, του Χορκχάιμερ του Μαρκούζε και του Μπενγιαμιν, μέχρι την σύγχρονη κριτική θεωρία του 21ου αιώνα, του Moshes Postone. Τέλος από την συσσωρευμένη εμπειρία από και μετά το ολοκαύτωμα (shoah).
  • ξεκαθαρίζει ότι είναι ενάντια στον αντισημιτισμό αριστερό,δεξιό και δομικό. Ξέρουμε καλά ότι πίσω από κάθε “αντισιωνισμό” βρίσκεται το μίσος ενάντια στους εβραϊους. Ο αντισιωνισμός είναι αντισημιτισμός. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα ύπαρξης του κράτους του Ισραήλ ως καταφύγιο των εβραίων του κόσμου σε ένα αντισημιτικό κόσμο, όπου αριστεροί και δεξιοί αρνήθηκαν να καταδικάσουν το ολοκαύτωμα στην πράξη, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επανάληψης του.
  • είναι βαθιά ανθελληνικός. Γιατί η ελληνική κοινωνία δεν έγινε, αλλά ήταν πάντα ρατσιστική. Ο ρατσισμός και ο αντισημιτισμός, ο εθνικισμός, η ομοφοβία και ο σεξισμός ήταν και είναι μόνιμα γνωρίσματα της κυρίαρχης “εθνικής αφήγησης” και του ελληνικού όχλου.
  • παραμένει ενάντια στην ιδεολογία και τα ιστορικά απομεινάρια της. Γιατί με τον όρο ιδεολογία εννοούμε την κυρίαρχη ψευδή συνείδηση όπως αυτό εκφράστηκε και ιστορικά.
  • είναι εχθρικός στις κυρίαρχες θεωρίες συνωμοσίας, τις επικίνδυνες απλουστεύσεις του κυρίαρχου “αντικαπιταλισμού”και “αντιιμπεριαλισμού της αριστεράς και κομματιών της αντιεξουσίας.

Οι θέσεις αυτές θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είναι σε καμία περίπτωση ολοκληρωμένες, αλλά πιστεύουμε ότι είναι ένα καλό ξεκίνημα γιαυτό τις παραθέτουμε εδώ για συζήτηση.

communist reloaed για την συνέλευση ενάντια στην Λήθη 7/01/13

υσ: η κριτική στους παραπάνω αποτελεί κομμάτι ενός συνολικού λόγου/απόπειρας μας για την οικοδόμηση ενός αντιφασιστικού κινήματος και γίνεται με στόχο το διάλογο με όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο γιατί πολύ απλά δεν περισσεύει κανείς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s