νέα κείμενα στην ηλεκτρονική μας βιβλιοθήκη


Η προσπάθεια μας να εμπλουτιστεί η ηλεκτρονική μας βιβλιοθήκη με νέα βιβλία/κείμενα που μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στην αυτο-μόρφωση συνεχίζεται. Πολλά από τα βιβλία που υπάρχουν στην ηλεκτρονική μας βιβλιοθήκη μπορείτε φυσικά και να τα λάβετε κατόπιν παραγγελίας σε κεντρικά βιβλιοπωλεία, ή μετά από επικοινωνία με εμάς. Αν και δεν λειτουργούμε ακόμα δανειστική βιβλιοθήκη, είναι ένας άμεσος στόχος για την περιοχή της Σκάλα Λακωνίας για τα επόμενα χρόνια. Κάθε πρόταση και ιδέα είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη. Σήμερα οι δύο τίτλοι που προστίθενται στην ηλεκτρονική μας βιβλιοθήκη είναι το «Ιστορικοί και το Ολοκαύτωμα» του καθηγητή ιστορίας του πανεπιστημίου του Σικάγο Moishe Postone, ενός εξαιρετικού μαρξιστή αναλυτή, ενός και από τους πρώτους που μίλησαν για τον «αριστερό αντισημιτισμό» ή «δομικό αντισημιτισμό» κάνοντας μια εκτεταμένη κριτική στην αριστερά και τις θέσεις τις πάνω στο ζήτημα. Μπορείτε να διαβάσετε ένα μικρό εισαγωγικό από την έκδοση παρακάτω. Το δεύτερο βιβλίο που προσθέτουμε σήμερα στην συλλογή μας είναι του Βάλτερ Μπένγιαμιν. Για όσους δεν γνωρίζουν τον Μπένγιαμιν, υπήρξε ένας κορυφαίος μαρξιστής στον 20ο αιώνα. Γεννήθηκε στο Βερολίνο το 1892 όπου τελείωσε και τις σπουδές του. Ο Μπένγιαμιν γρήγορα συνδέθηκε με την σχολή της Φρανκφούρτης, τον Μαξ Χορκχάιμερ, αλλά και τον Τεόντορ Αντόρνο που αλληλογραφούσε συστηματικά. Εκτός από το συγκεκριμένο δοκίμιο έχει γράψει και μια σειρά πολύ σημαντικά έργα όπως το “για μια κριτική της βίας (1921)“, και το “πάνω στην έννοια της ιστορίας (1939)”. Δυστυχώς ο Μπένγιαμιν δεν είχε την τύχη άλλων κορυφαίων θεωρητικών της εποχής του και δεν κατάφερε να διαφύγει την περίοδο που ο γερμανικός εθνικοσοσιαλισμός ήταν στην εξουσία. Ο Μπένγιαμιν αυτοκτόνησε στο Πορτμπού στην μεθόριο Ισπανίας-Γαλλίας ενώ επιχειρούσε να διαφύγει από τους Ναζί το 1940.  Στο βιβλίο του “δοκίμια για την τέχνη” το πρώτο κεφάλαιο πραγματεύεται πάνω στο έργο τέχνης της εποχή της αναπαραγωγής του και το δεύτερο πάνω σε μια συνοπτική ιστορία της φωτογραφίας.

2014-03-23_213844Κατεβάστε το βιβλίο εδώ

Ο σύγχρονος αντισημιτισμός, λοιπόν, αποτελεί μια ιδιαίτερα ολέθρια μορφή φετίχ. Η δύναμή του και η επικινδυνότητά του απορρέουν από την κοσμοθεώρησή του, η οποία εξηγεί και μορφοποιεί συγκεκριμένους δρόμους της αντι-καπιταλιστικής δυσαρέσκειας με έναν τρόπο που αφήνει τον καπιταλισμό άθικτο, με το να επιτίθεται δηλαδή σε προσωποποιήσεις της κοινωνικής του μορφής. Μια τέτοια κατανόηση του αντισημιτισμού επιτρέπει σε κάποιον/κάποια να συλλάβει μια ουσιώδη στιγμή του Ναζισμού ως φετιχοποιημένου αντι-καπιταλιστικού κινήματος, ως ενός κινήματος που χαρακτηρίζεται από το μίσος για το αφηρημένο, μια υποστασιοποίηση του υπάρχοντος συγκεκριμένου και μια μονόπλευρη και ανελέητη —αλλά όχι απαραίτητα γεμάτη μίσος— αποστολή: να ξεμπερδέψουν με τις πηγές όλων των κακών του κόσμου. Ο σύγχρονος αντισημιτισμός, λοιπόν, αποτελεί μια εξέγερση ενάντια στην ιστορία όπως έχει θεσμιστεί από τον καπιταλισμό και όπως ο τελευταίος έχει κατανοηθεί στρεβλά ως εβραϊκή συνωμοσία. Μέσα σε ένα τέτοιο ιδεολογικό πλαίσιο, αυτή η συνωμοσία πρέπει να καταστραφεί αν υπάρχει η θέληση να σωθεί ο κόσμος.

Δοκίμια για την τέχνη

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s