Τοποθέτηση Αυτόνομης Πρωτοβουλίας Ενάντια στη Λήθη στην εκδήλωση για τον αγώνα των μεταναστών στη Σκάλα Λακωνίας το καλοκαίρι του 2014 (21/12/2014)


(Δυστυχώς λόγο θανάτου ενός στενού συγγενή ενός εκ των Πακιστανών ομιλητών η εκδήλωση αυτή αναβλήθηκε. Παρόλα αυτά θεωρούμε ότι έχει αξία να δημοσιεύσουμε την εισήγηση μας αυτή για αρχειακούς λόγους)

Η συνέλευση της Αυτόνομης Πρωτοβουλίας Ενάντια στη Λήθη θέλει να εκφράσει χαρά και ικανοποίηση για την σημερινή εκδήλωση και να ευχαριστήσει τις συντρόφισσες και τους συντρόφους που πήραν την πρωτοβουλία αυτή. Τέτοιες εκδηλώσεις πρέπει να συνεχιστούν, κόντρα στην λήθη που επιχειρεί στις μέρες μας να επιβάλει ο εθνικός κορμός, ενωμένος και εκφραζόμενος μέσα από τις πρωτοπορίες του, αριστερής και δεξιάς προέλευσης.

Έχουμε επισημάνει άπειρες φορές είτε σε συνελεύσεις είτε μέσα από τα έντυπα μας, ότι η Λακωνία είναι μια περιοχή ιδιαίτερη, που ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλους επαρχιακούς βάλτους της ελλαδικής επικράτειας. Για να καταλάβουμε την έκταση αυτής της διαφοροποίησης, θα πρέπει να κοιτάξουμε πίσω στον χρόνο με ένα τρόπο διαλεκτικό. Να αναστοχαστούμε το μέγεθος της ήττας που υπέστη η αριστερά στον εμφύλιο και την ολική συντριβή των κομμουνιστών παρτιζάνων στην περιοχή. Να μην ψάξουμε ξέχωρα από τους ταγματασφαλίτες και τους άλλους στυλοβάτες του εθνικού κορμού, αλλά αντίθετα να καταλάβουμε καλά, ότι η Λακωνία ιστορικά είναι δικό τους έδαφος. Στην Λακωνία ουδέποτε από την λήξη του εμφυλίου και μετά δεν υπήρξαν έστω και μικρά δείγματα προλεταριακού ανταγωνισμού. Εδώ ζουν μονάχα ρουφιάνοι και οι καλύτεροι από τους υποστηρικτές της εθνικής ιδεολογίας και κυριαρχίας.

Εκεί πίσω στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 η καπιταλιστική οικονομία αναπτύχθηκε, δίνοντας μεγάλα προνόμια στον ντόπιο πληθυσμό. Η μικρή ιδιοκτησία μεγάλωσε μαζί και τα κέρδη της αγροτικής οικονομίας, αυτές τις χρυσές δεκαετίες του ελληνικού καπιταλισμού. Αυτήν ακριβώς την περίοδο αναπτύσσεται και κάθε λογής ελληνική πολιτιστική δραστηριότητα στην μικρή μας πόλη, την Σκάλα Λακωνίας. Ο τζόγος, τα κωλόμπαρα, η κουλτούρα του βιασμού στο σύνολο της, άνθισε και συνεχίζει να ανθίζει στις μέρες μας.

Η δεκαετία του ’90 βρήκε την Σκάλα Λακωνίας να συνεχίζει να απολαμβάνει τα προνόμια αυτής της άνθισης που περιγράψαμε μόλις πιο πάνω. Δεν έγινε όμως το ίδιο και με τους χιλιάδες μετανάστες και μετανάστριες που κατέφθασαν στην περιοχή μετά την πτώση των γραφειοκρατικών χωρών της ανατολικής Ευρώπης. Ρώσοι, Πολωνοί, Ουκρανοί, αλλά και μετά το 1997 κατά κύριο λόγο Αλβανοί απόλαυσαν το προνόμιο της ελληνικής φιλοξενίας στην Λακωνία. Χιλιάδες ήταν αυτοί που έζησαν σε χαντάκια και σε τρώγλες από τσιμεντόλιθους, άλλοι αντιμετώπισαν τα αφεντικά τους που τους κατέδιδαν στην αστυνομία για χαρτιά και άλλους που τους πυροβόλησαν γιατί τόλμησαν να κόψουν ένα πεπόνι από τα σκλαβοχώραφα που δούλευαν για λίγες χιλιάδες δραχμές 12ωρο. Χιλιάδες ήταν και οι γυναίκες που αντιμετώπισαν το σκληρό πρόσωπο του Λάκωνα βιαστή.

Δεν θα μπορούσαμε παρά να επισημάνουμε έστω και περιληπτικά όλα αυτά για να μπει κάποια/ος στο νόημα τι σημαίνει Σκάλα Λακωνίας και πως φτάσαμε εδώ σήμερα. Η Πακιστανική κοινότητα στην Σκάλα Λακωνίας αναπτύχθηκε μέσα σε συνθήκες αντιφατικές. Από την μία μεριά, η καπιταλιστική οικονομία της χώρας κατέρρευσε, από την άλλη, η ανάγκη για φτηνή εργατική δύναμη έγινε ακόμα περισσότερο επιτακτική. Αυτός είναι και ο λόγος που για ένα μεγάλο διάστημα από το 2008 και ύστερα το κύριο εργατικό δυναμικό στη συγκομιδή πορτοκαλιών στην Σκάλα ήταν οι Πακιστανοί εργάτες.

Η κατάσταση που αντιμετώπισαν στην περιοχή οι εργάτες αυτοί ήταν πραγματικά μακάβρια. Ξυλοδαρμοί από την αστυνομία, όπως άλλωστε θα σας πουν και οι ίδιοι, απαγόρευση κυκλοφορίας, βίαιες φασιστικές επιθέσεις από τους ντόπιους κ.ο.κ. Αυτά – ίσως πει κάποιος/κάποια άλλος/άλλη – συνέβησαν σε ολόκληρη την ελλαδική επικράτεια. Αυτό όμως που κάνει την περίπτωση των Πακιστανών εργατών μοναδική, είναι ότι με ένα τρόπο άξιο θαυμασμού διεκδίκησαν το δικαίωμα τους στην ζωή και μάλιστα δύο φορές και με ελάχιστη υποστήριξη, το 2010 και το περασμένο καλοκαίρι. Σε μια περιοχή που όπως επισημάναμε πριν ο εργατικός ανταγωνισμός ήταν ανύπαρκτος μέχρι σήμερα, η Πακιστανική κοινότητα οργάνωσε 2 μεγάλες απεργίες και μάλιστα κόντρα με όλους. Στους όλους καλό είναι να συμπεριλάβουμε και όσους έφτασαν κυρίως την δεύτερη φορά τον Ιούλιο 2014, έλληνες αριστερούς και έλληνες αναρχικούς που μάλιστα μέσα από τα λεγόμενα τους και χωρίς καμία ντροπή έλεγαν στους μετανάστες ότι και εμείς οι έλληνες τα ίδια περνάμε με τα μνημόνια. Άλλοι πάλι (αναρχικοί) καλούσαν τα ταξικά αδέρφια των μεταναστών τους έλληνες προλετάριους να στηρίξουν τον αγώνα των Πακιστανών. Δηλαδή ο θύτης να στηρίξει τα θύματα. Η περίπτωση του ΣΥΡΙΖΑ που στην περιοχή στηρίζει τον φασίστα δήμαρχο Γρυπιώτη, τον υπεύθυνο δηλαδή για τα πογκρόμ σε βάρος των μεταναστών είναι ακόμα πιο ιδιαίτερη. Την μέρα της πορείας των μεταναστών στις 7 Ιουλίου, οργάνωσε εκδήλωση λίγα μέτρα πιο πέρα εκδήλωση με τον ακραίο αντισημίτη Πισία για τα χημικά της Συρίας. Κανείς τους δεν πάτησε στην πορεία ούτε για τα μάτια του κόσμου. Το ίδιο ισχύει και για το ΚΚΕ που επικεντρώθηκε στην οργάνωση του φεστιβάλ στην Σκάλα της ανύπαρκτης ΚΝΕ.

Συχνά/πυκνά αποκαλούμε τις απεργίες των Πακιστανών το 2010 και 14 εξέγερση, προσπαθώντας να αποδώσουμε σωστά τον όρο. Αν και κάποιες/οι σύντροφοι/συντρόφισσες αποκαλούν τον αγώνα τους ήττα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ποτέ άλλοτε δεν είχαμε ένα ανάλογο παράδειγμα στην περιοχή και πραγματικά θα μείνει στην ιστορία της ως μια λαμπρή σελίδα. Αν και υλική ήττα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και μια νίκη αυτών που αντέδρασαν με αξιοπρέπεια κόντρα στην λήθη και στις επιλογές του ντόπιου φασισμού και των συμμάχων του που έκαναν τα πάντα για την εξόντωση του Άλλου.

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη

https://skalalakonias.wordpress.com/

Δεκέμβριος 2014

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s