Για τις πυρκαγιές στην Νεάπολη


Για άλλη μια φορά το μεσογειακό οικοσύστημα της Πελοποννήσου το καλοκαίρι αναστατώθηκε από μια σειρά πυρκαγιών. Κι ενώ ξέρουμε ότι οι πυρκαγιές είναι αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας του, για να μπορέσει να ανανεωθεί η χλωρίδα και η πανίδα του ανα τακτά χρονικά διαστήματα, η οικολογική κρίση, αυξάνει τη συχνότητα και την ένταση της φωτιάς με αποτέλεσμα να απειλεί την επιβίωση του. Και έτσι δυστυχώς όλες οι δασικές εκτάσεις σε μεσογειακά οικοσυστήματα, στα Βαλκάνια, στην ιβηρική χερσόνησο, στην Αυστραλία, στην Καλιφόρνια απειλούνται να καούν πολύ συχνότερα απ’ όσο αντέχουν για την αναπαραγωγή του, ως αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του βιομηχανικού πολιτισμού.

Ζούμε σε ένα περιβάλλον εξολοθρευτικό, πατριαρχικό, εθνικιστικό και κεφαλαιοκρατικό όπου η φύση κατασκευάζεται ως ουσιοκρατική κατηγορία και ως ετερότητα που θα πρέπει να υποταχθεί στον ανθρώπινο λόγο, σε μια ανθρωπινότητα που είναι δομημένη στα μέτρα λευκού αρτιμελούς str8 cis εργοδότη άντρα, που μόνο αυτός είναι ολοκληρωμένο αστικό υποκείμενο που προορίζεται να καθυποτάξει τις γυναίκες, τους εργάτες/εργάτριες, τα μη-ανθρωπινα ζώα, τα μη-cis str8 και μη-λευκά σώματα, τις εκάστοτε μειονότητες. Σε αυτό το πλαίσιο οι κλιματολογικές μεταβολές προβληματικοοποιούνται με ένα εσχατολογικό τρόπο, μέσα από ένα λόγο που κυριαρχεί η καλβινιστική ενοχή για την ύβρη των μοντέρνων κοινωνιών, που οδηγούν στη νέμεση μια απόλυτης καταστροφής, μαζί με ένα πένθος για την απώλεια της δυνατότητας για ένα κόσμο που θα ήταν εντελώς ορθολογικά ελέγξιμος, προστατατευμένες από ανεξέλεγκτες απειλές και από τον κίνδυνο της φθοράς και της εντροπίας. Αυτό μετατρέπει τις αντιθέσεις που προκαλούν οι μεταβολές στο περιβάλλον σε μια εστία συσπείρωσης των κοινωνιών για την κατασκευή των άλλων, και την προετοιμασία εξόντωσης τους, και μια πλήρη αδυναμία για αναστόχασμο και την αυτοαμφισβήτηση που απαιτεί η παραγωγή ενός οικολογικού βίου.

Ενώ όλες οι φυσικές καταστροφές, αποτελούν πεδίο έντασης έμφυλων, ταξικών και φυλετικών αντιθέσεων, οι πυρκαγιές επειδή πάντα υπάρχει η πιθανότητα να ξεκίνησαν ως εμπρησμοί αποτελούν προνομιακό πεδίο παραγωγής δομικά αντισημιτικού λόγου, εγρήγορσης του έθνους απέναντι στους εχθρούς της πατρίδας που βάζουν φωτιά για να καταστρέψουν το πλούτο της, της κοινωνίας των πολιτών που θα κάνει πορείες ενάντια στις φωτιές και αναδασώσεις, τις μειονότητες με τον επικίνδυνο τρόπο ζωής που αποτελούν διαρκή κίνδυνο.

Ένα απλό googlάρισμα να κάνει καποι@ βρίσκει ποιοι είναι οι εσωτερικοί εχθροί που κατηγορούνται για τις φωτιές, συνήθως τούρκοι, ακολουθούν Αλβανοί uckδες, μετά στοχοποιούνται οι μετανάστες που αναπαρίστανται γενικά ως ενεργούμενα του ερντογάν για την ισλαμοποίηση της ευρώπης.(http://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/62060/%CE%B7-%CE%B5%CF%85%CF%80-%CE%AE%CE%BE%CE%B5%CF%81%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82) (http://www.thermopilai.org/content/skopianoi-toyrkoi-alvanoi-praktores-kai-parakratikoi-kanoyn-toys-emprismoys )Και αν και η ελλάδα πάντα πρωτοπορεί άντα στον αντισημιτικό τρόπο σκέψης η ίδια αφήγηση συγκροτείται απ’ όλα τα κράτη που έχουν πριοχές με μεσογειακά οικοσυστήματα. Στην καλιφόρνια κατηγορείται απ’ τα ρεπουμπλικάνικα μέσα η αλ-κάιντα,ισπανια εναλλάξ οι ισλαμιστές και η ετα οι βάσκοι. έτσι οι φωτιές ( http://thinkprogress.org/politics/2007/10/24/17147/fox-news-al-qaeda-is-causing-the-ca-wildires/ωτιές) είναι μια αφορμή για την ένταση του κρατους έκτακτης ανάγκης και οι ευάλωτες μειονότητες, μουσουλμάνοι και μετανάστες στοχοποιούνται απ’ τους μπάτσους. Στην ελλάδα έχουμε και έντονο αντι-ρομά λόγο, ιδίως όταν κατηγορήθηκαν και συνελήγθησαν το 2007 σχεδόν αποκλειστικά ρομά, ότι πήραν χωρίς να δικαιούνται το επίδομα απο- ζημίωσης για τις πυρκαγιές, ενώ οι ελληνόψυχοι που το πήραν χωρίς να έχουν πάθει καμιά ζημιά ήταν πολλαπλάσιοι.Στη βάση της νδ εκείνη την εποχή διαδιδόταν η φήμη ότι τη φωτιά την έβαλαν, οι πολιτικοί αντίπαλοι πασόκοι για να πάρουν την εξουσία.. Είναι πιο διασκεδαστικό όταν οι ελλληνόψυχοι ψάχνουν βρουν τους καταστροφείς του τόπου ανάμεσα στις τάξεις τους, γιατί μας δίνουν της ελπίδα ότι μπορεί να αλληλοεξοντωθούν και να γίνουν λίπασμα για τα δάση να ησυχάσουμε… Τότε η κυβέρνηση στα μεντια μιλούσε για ασύμμετρη απειλή και στελέχη τους κατηγορούσαν τους ανρχικούς που έβαλαν φωτιά στο άγαλμα του άγνωστου στρατιώτη, ότι δε θα δίσταζαν αυτοί που εναντιώνονται σε καθετί ελληνικό, να κάψουν τις δασικές εκτάσεις του λαού μας, και την ίδια ώρα. Όποιος αναπαρίσταται ως εχθρός του έθνους ταυτίζεται συμβολικά με την ασυμφιλίωτη ετερότητα του εμπρηστή, γιατί ο φυσικός κόσμος δεν αντιμετωπίζεται παρά σαν οντολογική πραγμάτωση της πατρίδας. Ο οικοφασισμός χτίζεται όταν η φύση αποτά νόημα μόνο ως εθνική αξία, όταν τα δάση αξίζουν προστασία μόνο ως ελληνικά, από ήρωες ελληνες άντρες στρατιωτικούς και πυροσβέστες, και μια φωτιά σε δάση της βουλγαρίας ή της τουρκίας δεν αποτελεί καν είδηση.

Μια εκδοχή ακόμα αυτού του δομικού αντισημιτισμού που έχει επεξεργαστεί κυρίως η αριστερά είναι αυτή του αθώου λαού, που του επιτίθεται το παρασιτικό μεγάλο κεφάλαιο. Εδώ στη θέση του συνωμότη εχθρού μη-ελληνοχριστιανικής καταγωγής. που κυριαρχεί στην δεξιά και στους ανοικτά εθνικιστικούς χώρους όλου του φάσματος, κυριαρχεί το φαντασιακό της κλίκας των οικοπεδοφάγων, που καραδοκούν παντού, να καταστρέψουν τα όμορφα τοπία της Ελλάδας και να τα γεμίσουν με μπετόν για να κερδοσκοπήσουν. Τι κι αν πολλές περιοχές που καίγονται δεν χτίζονται ποτέ, ούτε αξιοποιούνται καπιταλιστικά το φαντασιακό του κέντρου εξουσίας των εμπρηστών συνεχίζει να κυριαρχεί.

Αλλά και όταν χτίζονται μπορούμε να μιλάμε στην ελληνική περιφέρεια για μια συνωμοσία κατασκευαστικών και μεγαλοεργολάβων, που όλο το σύνολο των μεσοστρωμάτων άρχισε να αναζητά απ’ τα ’80‘s και μετά να επιθυμεί τη φυγή στα προάστια και σε εξοχικά στη φύση? Όταν έπαιζε ο ηθικός πανικός του νέφους στα 80‘s κι ακόμα περισσότερο όταν στο φτηνό κέντρο της Αθήνας γέμισε με πολυεθνικό προλεταριάτο μεταναστων τότε πάρα πολλοι Έλληνες συνειδητά επωφελήθηκαν απ΄’ την οικοδόμηση των καμένων σε όλα τα βόρεια και τα ανατολικά προάστια της αθήνας γύρω απ’ την Πάρνηθα και τον Υμηττό. γι’ αυτό η μυθολογία του ηλίθιου και αλλοτριωμένου λαού δεν περνάει σε μας. υιοθετούν συνειδητά ένα τρόπο ζωής που υποβαθμίζει την αξία επιβίωσης της χλωρίδας και της πανίδας σε σχέση με την περίφραξη των μικροσυμφερόντων τους, και όταν ξεσπάσει η καταστροφή μετά συσπειρώνονται με το μόνο τρόπο που ξέρουν, σαν εθνικός όχλος. Γι’ αυτό ο οικοφασισμός τους φτιάχνει μια αποστειρωμένη εδαφικότητα που κάθε τι ξένο πρέπει να εξοντώνεται.

Και τώρα με τις πυρκαγιές στη Μεσσηνία και στη Λακωνία φυσικά οι αντιδράσεις ακολουθούν τα πεπετημένα μοτίβα. Στην αρθρογραφία του τοπικού φασιστισάιτ notospress αποτυπώνεται όλο το κλίμα. Κλείνοντας το μάτι υφολογικά όλες της συνωμοσιολογίες για τις προηγούμενες πυρκαγιές, βρίσκει σε άρθρο (http://www.notospress.gr/article.php?id=22797) ότι ο τόπος γίνεται στόχος του πύρινου εχθρού ανά τετραετία… Μυστήριες σατανικές δυνάμεις ή οργανωμένο σχέδιο? Δεν είναι τυχαίο ότι ο φυσικός κόσμος περιγράφεται με όρους ρομαντικής εθνικιστικής λογοτεχνίας… Είναι μια στιγμή να τινιστεί πόσο ηρωικοί είναι η αστυνομία και το λιμενικό που δολοφονούν και βασανίζουν συστηματικά μετανάστες, στη σωτηρία του πλούτου της χώρας μας που απειλείται. Δοξάζεται η ελληνική ομάδα διάσωσης. Οι ποιητές και οι κάθε είδους σαλτιμπάγοι που έχτισαν τους μύθους της πατρίδας, έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην παραγωγή αυτής της τόσο trash αλλά και τόσο δολοφονικής συνάμα αισθητικής εθνικής ενότητας. (http://www.notospress.gr/article.php?id=22831) (http://www.notospress.gr/article.php?id=22930).

Εμείς όσο και αν συμπαθούμε και να λυπόμαστε για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, αλλά και για αυτούς, αυτές που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και έχασαν τα πάντα, έχουμε σοβαρό πρόβλημα με αυτό το τμήμα της ανθρώπινης πανίδας που αποτελείται από αυτούς με μικροαστική ιδιοκτησία, στην πλειονότητα τους φασίστες. Απ’ αυτή την άποψη δε μας νοιάζει καθόλου αν θα καεί αυτός ο πληθυσμός των μανιατών, λακώνων και πελλοπονήσιων ντόπιων που έχουν σαν ιδεολογική πρακτική τους, το ρατσισμό, το μίσος για τις γυναίκες και τους «πούστηδες», τους ρομά τους μετανάστες. Που έχουν σαν θρησκεία τους δίπλα στον ελληνοχριστιανισμό, τον αντικομμουνισμό και τη μικροιδιοκτησία, κι είναι στην πλειοψηφία τους περήφανοι απόγονοι κυνηγών κεφαλών των ταγμάτων ασφαλείας.

Γι’ αυτούς λοιπόν, αν επιβιώσουν από τις «φλόγες του αδίκου και του χαμού», και «το οργανωμένο σχέδιο για την αποσταθεροποίηση της χώρας» ευχόμαστε να θαφτούν στους μελιγαλάδες που θα γίνουν σε κάθε πόλη, στον εμφύλιο ταξικό πόλεμο και στις κόκκινες εξεγέρσεις του εγγύς μέλλοντος.

 

2 thoughts on “Για τις πυρκαγιές στην Νεάπολη

  1. Παράθεμα: Και για πες μας τώρα Λάκωνα αντιμνημονιακέ εσύ έκανες διακοπές στην Μάνη φέτος; | Benjamin conti

  2. Παράθεμα: το σχόλιο του grassrootreuter#31 Και για πες μας τώρα Λάκωνα αντιμνημονιακέ εσύ έκανες διακοπές στην Μάνη φέτος; | grassrootreuter

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s