Όψεις του νεοελληνικού αντισημιτισμού “Με αφορμή τη γιορτή του οσίου Νίκωνα”


 

 Η βενιζελική εφημερίδα «Μακεδονία» είχε εκδηλώσει από την ίδρυσή της σαφή αντισημιτική συμπεριφορά

Η βενιζελική εφημερίδα «Μακεδονία» είχε εκδηλώσει από την ίδρυσή της σαφή αντισημιτική συμπεριφορά

Αφορμή για το παρακάτω άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του νέου περιοδικού shades είναι η γιορτή του «προστάτη» της Σπάρτης Οσίου Νίκωνα. Ο Νίκωνας όπως έχουμε γράψει και παλιότερα είναι γνωστός για τα αντισημιτικά πογκρόμ στην Πελοπόννησο και γιορτάζεται από όλους ανεξαιρέτως στην Λακωνία. Υπάρχουν βέβαια και οι «άθεοι» που στην καλύτερη των περιπτώσεων αγνοούν την ιστορία και βρίσκονται και αυτοί στην πλευρά των «αθώων» αμνών του θεού και της λήθης. Ο αντισημιτισμός δηλαδή πάνω από τις κοσμοθεωρητικές τους πεποιθήσεις. Η αυτόνομη πρωτοβουλία ενάντια στην λήθη καλεί τους φίλους και συντρόφους να βοηθήσουν στην διάδοση του συγκεκριμένου άρθρου, αλλά και στην αναζήτηση στοιχείων για την παραπέρα διεκπεραίωση των ιστορικών γεγονότων που θα βοηθήσει στην δική μας – ανεξάρτητη – από τους εθνικούς μύθους ανάγνωσης της ιστορίας.

του Λ.

Με αφορμή τη γιορτή του αντισημίτη πολιούχου της Σπάρτης όσιου Νίκωνα (26.11), ενός Αρμένη καλόγερου που αφού συμμετείχε στον βίαιο εκχριστιανισμό των Σαρακηνών που επέζησαν της σφαγής που οργάνωσε ο άγιος Νικηφόρος Φωκάς στην Κρήτη, δεν δίστασε να ξεσπιτώσει τον εβραϊκό πληθυσμό της λακωνικής πρωτεύουσας, μπορεί κανείς να ανατρέξει και σε άλλες εκδηλώσεις καλογερικού μίσους κατά των συμπατριωτών του Χριστού και των Αποστόλων, στον ελληνικό χώρο.

Το «Χρονικό του Γαλαξειδίου» είναι μια χειρόγραφη περίληψη της ιστορίας του μεταξύ 10ου και 17ου αιώνα, που γράφτηκε, όπως προκύπτει από το κείμενο του, το Μάρτη του 1703 από κάποιον καλόγερο Ευθύμιο. Στα 1865 το δημοσίευσε ο Κωνσταντίνος Σάθας που το είχε εντοπίσει στα ερείπια ενός μοναστηριού και του έδωσε τον παραπάνω τίτλο. Ο τίτλος όμως που του είχε δώσει ο μοναχός ήταν: «Ιστορία Γαλαξειδίου ευγαλμένη απὸ παλαιά χερόγραφα, μεμβράνια, σιζίλια, ….». Σήμερα το χειρόγραφο βρίσκεται στο «Ναυτικό Μουσείο Γαλαξειδίου. Στο κείμενο διαβάζουμε και το παρακάτω: «εκείναις ταις ημέραις ήτανε μεγάλη εβδομάδα που κάθε χριστιανός, αφίνοντας ταις δουλειαίς του και κάθε μεταχείριση, πηγαίνει με ευλάβεια σταις εκκλησίαις για να προσκυνήση τα άγια και θεοτικά πάθη του Χριστού, που για λόγου μας τους ανθρώπους, εκαταδέχθηκε και εγίνηκε άνθρωπος σωστός, και εσταυρώθηκε από το παράνομο γένος των Εβραίων». «Το παράνομο γένος των Εβραίων» λοιπόν, σύσσωμο, σταύρωσε το Χριστό σύμφωνα με τον μισαλλόδοξο καλόγερο. Έντεκα χρόνια μετά, λίγο δυτικότερα, γεννήθηκε ένας άλλος αντισημίτης μοναχός που δεν δίστασε να συκοφαντήσει με αισχρό τρόπο τους Εβραίους αναπαράγοντας μέσα στο αντιεβραϊκό του παραλήρημα και μια αισχρή κατηγορία («συκοφαντία του αίματος») που διαδόθηκε και αναπαράχθηκε κατά κόρον και στον ορθόδοξο χώρο, πως δηλαδή οι «Οβριοί» σφάζουν κάθε Μεγάλη Βδομάδα ένα παιδί και πίνουν το αίμα του, «…Καθώς γεννηθή το Εβραιόπαιδον, αντί να το μαθαίνουν να προσκυνή τον Θεόν, οι Εβραίοι, παρακινούμενοι από τον πατέρα των τον διάβολον, ευθύς οπού γεννηθή, το μαθαίνουν να βλασφημά και να αναθεματίζη τον Χριστόν μας και την Παναγίαν μας. Και εξοδεύουν πενήντα, εκατόν πουγγία να εύρουν κανένα χριστιανόπουλο να το σφάξουν, να πάρουν το αίμα του και με εκείνο να κοινωνούν…» (Διδαχή Δ’), μια κατηγορία που έθρεψε πολλές ατιμίες σε βάρος των Εβραίων σε ολόκληρο τον δυτικό αλλά και στον ανατολικό χριστιανικό κόσμο και βεβαίως και στην Ελλάδα (Αθήνα, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Λευκάδα, Βραχώρι, Ρόδος, Θεσσαλονίκη, κλπ).

Ούτε ο Ευθύμιος, ούτε ο Κοσμάς πρωτοτυπούσαν, στην ουσία απλώς μετέφεραν το άδικο ρατσιστικό δηλητήριο των ορθόδοξων ψαλμών που με το κύρος των παλιών ιερών κειμένων, νομιμοποιούσαν στις συνειδήσεις των «πιστών», δηλαδή στην ουσία σε ευρύτατα στρώματα του πληθυσμού, ιδιαίτερα στα πιο καθυστερημένα και απληροφόρητα, μια απόλυτα αντιευαγγελική αντίληψη νοσηρού ρατσιστικού μίσους, που βασιζόταν στην ηθικά, νομικά και πολιτικά καταδικασμένη αρχή της συλλογικής ευθύνης. Είναι μεγάλη ντροπή για την Ορθόδοξη Εκκλησία, που διατηρεί αυτές τις αντιχριστιανικές εκφράσεις νοσηρού και άδικου μίσους κατά ενός ολόκληρου λαού. Από όσο ξέρω ο μακαρίτης ο Ελληνορθόδοξος αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος, κάνοντας πιθανόν την ανάγκη φιλοτιμία, είχε αφαιρέσει από τις λειτουργικές τελετές όλα αυτά τα προσβλητικά κείμενα, αντιλαμβανόμενος πως δεν θα μπορούσε αυτή η κατάσταση να σταθεί στις ΗΠΑ: «Κατά τον Σολομώντα βόθρος βαθύς το στόμα Εβραίων παρανόμων», «Αραβιανόν, σκολιώτατον γένος Εβραίων..», «’Αλαζών Ισραήλ, μιαιφόνε λαέ, … τον Σωτήρα δε παρέδωκας σταυρώ», «Φθονουργέ, φονουργέ και αλάστορ λαέ,..», «Εβραίων παρανόμων εν σκολιαίς πορείαις τρίβολοι και παγίδες».

Η κυβέρνηση της «πρώτης φορά Αριστερά», οφείλει εφαρμόζοντας και το πνεύμα του αντιρατσιστικού νόμου, να καλέσει την Εκκλησία να αναθεωρήσει αυτές τις κραυγές μίσους που τροφοδοτούν και τη μεγαλύτερη ναζιστική συμμορία στην Ευρώπη και τον διαδεδομένο αντισημιτισμό, που φέρνει την Ελλάδα να έχει τη ντροπιαστική ευρωπαϊκή πρωτιά στην διάδοσή του μέσα στον πληθυσμό της (69%, έναντι του 4% της Σουηδίας-Anti – Defamation League, 13.5.2014). Οι αντισημιτικές κραυγές των μητροπολιτών Πειραιώς, Καλαβρύτων και της Μητρόπολης Σπάρτης, οι βανδαλισμοί σε βάρος συναγωγών, οι αντισημιτικές χυδαιότητες της Χ.Α, του Πλεύρη, του «Στόχου», των δυο Καμμένων, του Γ.Καρατζαφέρη, στελεχών της ΝΔ που παλιότερα επάνδρωναν το Λάος και του Μ.Θεοδωράκη («οι Εβραίοι είναι στη ρίζα του κακού», κλπ-2011), η σιωπή του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ για τα κακουργήματα της Χαμάς σε βάρος αθώων πολιτών του Ισραήλ, μας κάνουν να ντρεπόμαστε και κάθε τέτοια ασχήμια πρέπει να αποδοκιμάζεται από όλους. Κανένας εφησυχασμός και καμία αυταπάτη δεν δικαιολογείται. Τώρα ξέρουμε, ο Γερμανός πάστορας Μαρτίνος Niemöller το έχει κάνει με γλαφυρό τρόπο σαφές, όπως το διαβάζουμε σε μια από τις εκδοχές της περίφημης και πάντα επίκαιρης ρήσης του:

«Όταν οι Ναζί πήραν τους κομμουνιστές σιώπησα,

δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν έκλεισαν μέσα τους σοσιαλιστές σιώπησα,

δεν ήμουν σοσιαλδημοκράτης.»

Όταν πήραν τους συνδικαλιστές σιώπησα,

δεν ήμουν συνδικαλιστής.

Όταν πήραν εμένα, δεν υπήρχε κανείς πλέον,

που να μπορούσε να διαμαρτυρηθεί».

 

Όσο τα ναζιστικά κατακάθια εγκληματούν γύρω μας, είμαστε όλοι μας Εβραίοι, μετανάστες, Ρομά και ομοφυλόφιλοι.

3 thoughts on “Όψεις του νεοελληνικού αντισημιτισμού “Με αφορμή τη γιορτή του οσίου Νίκωνα”

  1. http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/5065074/nikwn-o-antishmiths/

    ΤΑ ΝΕΑ
    [Ενστάσεις] Νίκων ο αντισημίτης

    Ηλίας Κανέλλης | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/12/2013 08:00 |

    Διαβάζω στα «ΝΕΑ» του περασμένου Σαββάτου τι δήλωσε ο «φύρερ» της Χρυσής Αυγής Μιχαλολιάκος για τους ιεράρχες που στηρίζουν την οργάνωσή του. Και μαθαίνω ότι ο μητροπολίτης Σπάρτης Ευστάθιος τον διαψεύδει, δεν έβαλε, λέει, κανένα γηροκομείο να ψηφίσει τους έλληνες νεοναζί. Να τον πιστέψω; Τα ίδια δεν έλεγε και το, κατά Μιχαλολιάκον, «διαμάντι της Εκκλησίας, μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ», μάλιστα σε επιστολή του προς την εφημερίδα, προσπαθώντας να διαψεύσει τον υπογράφοντα;

    Διεκδικητής της ηγεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, μετά τον Χριστόδουλο, το 2008, ο Ευστάθιος καταγγέλθηκε από τον μητροπολίτη Καλαμάτας Χρυσόστομο ότι υποστηρικτές του προσπάθησαν να τον εκβιάσουν. Οι καταγγελίες εκείνες επίσης διαψεύσθηκαν και ουδέποτε διερευνήθηκαν, άλλωστε έπειτα απ’ αυτές η υποψηφιότητα του μητροπολίτη Σπάρτης περιθωριοποιήθηκε, μόνος υποστηρικτής που του απέμεινε ήταν ο εξ αδελφότητος Χρυσοπηγής ορμώμενος, Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιος (τον οποίο, επίσης, εκθειάζει ο φύρερ Μιχαλολιάκος).

    Περιηγούμενος τα παλαιά κείμενά του που υπάρχουν στο Διαδίκτυο, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι, ιδεολογικώς τουλάχιστον, η συγγένεια με τον ιδεολογικό λόγο της Χρυσής Αυγής είναι φανερή – αν και, για να είμαστε ειλικρινείς, σε διάφορες επεξεργασίες, η ίδια ιδεολογία είναι διάχυτη στα ελληνικά κόμματα, στη ΝΔ, στους ΑΝΕΛ, στο λεγόμενο πατριωτικό ΠαΣοΚ, τις προάλλες μάλιστα προέκυψε και «πατριωτικός ΣΥΡΙΖΑ». Σε γράμμα του στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ι. Τέντε, διαμαρτυρόμενος για την προφυλάκιση του εμπλεγμένου στο σκάνδαλο Βατοπεδίου Εφραίμ, ο Αγιος Σπάρτης επικαλείται το ταξίδι του μοναχού στη Ρωσία, όπου, λέει, «πρόβαλε το Αγιον Ορος και την Ελλάδα μας». Και διερωτάται: αυτό ήταν η αιτία «για την οποία φυλακίζεται»;

    Σε παρέμβασή του, το 2012, ο Αγιος Σπάρτης εκτιμά ότι οι σύγχρονοι Ελληνες «είμαστε δέσμιοι της επιδίωξης της άμετρης, της επίπλαστης ευμάρειας, της ξενόφερτης κουλτούρας, της αποχαυνωτικής και παραπλανητικής δύναμης των ΜΜΕ, του ωχαδερφισμού, του ακραίου ατομισμού, της ανευθυνότητας, του νεοελληνικού ραγιαδισμού». Ο αγοραφοβικός αυτός αναδελφισμός εύκολα μετατρέπεται σε λανθάνοντα αντισημιτισμό, που παρεισφρέει φυσικότατα στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Σπάρτης, όπου ο προστάτης της πόλης Αγιος Νίκων περιγράφεται σαν μεσαιωνικός Χάινριχ Χίμλερ: «Στη Σπάρτη ο Οσιος ανέπτυξε αξιόλογη δράση, ενώ την απήλλαξε και από τη μάστιγα των Ισραηλιτών, που με την άσχημη διαγωγή τους επηρέαζαν τον πληθυσμό και αποτελούσαν εμπόδιο στην ηθικοπλαστική προσπάθεια που έκανε».

    Προσωπικώς έχω διάθεση να πιστέψω τη διάψευση του μητροπολίτη Ευσταθίου. Αλλά ακόμα κι αν δεν υπάρχει οργανωτική σχέση με τη Χρυσή Αυγή, ο ιδεολογικός λόγος του ιεράρχη (δυστυχώς, και μεγάλου τμήματος της Εκκλησίας) εναρμονίζεται με την εθνικιστική ιδεολογία, στο χαλί της οποίας βάδισαν και οι έλληνες νεοναζί για να μπουν στη Βουλή.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

  2. Παράθεμα: Απολογισμός της χρονιάς που πέρασε. Τα σημαντικότερα γεγονότα στην Λακωνία | αυτόνομη πρωτοβουλία ενάντια στην λήθη

  3. Παράθεμα: Για την γιορτή του «οσίου» νίκωνα | αυτόνομη πρωτοβουλία ενάντια στην λήθη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s