Γιατί το πρόβλημα δεν είναι η εισαγωγή των προσφυγόπουλων στα σχολεία….


Δεν είναι παρά λίγες ώρες μετά το τελευταίο κείμενο που ανεβάσαμε στην σελίδα σχετικά με τον θεσμικό ρατσισμό και την συγκαλυμμένη στήριξη στην χρυσή αυγή (με τον τρόπο τους δηλαδή) από το Εργατικό Κέντρο Λακωνίας. Αν σε εκείνη την δημοσίευση, ο ρατσισμός ήταν κάτι περισσότερο από το προφανές, σήμερα εντοπίσαμε ένα ακόμα άρθρο σε τοπικό ΜΜΕ που καταπιάνεται με το καυτό θέμα των ημερών, δηλαδή την φοίτηση των παιδιών των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία και επιχειρεί να περάσει τον ρατσισμό του πλαγίως και «ευπρεπώς». Αναφερόμαστε σε σημερινή δημοσίευση που ανέβηκε με τίτλο «Το σχολείο και τα προσφυγόπουλα»* στο Νότος πρες, ένα μέσο που μας έγινε γνωστό μέσα από την παροχή φιλοξενίας διαφόρων ρατσιστικών άρθρων, των χουντο-ανακοινώσεων, την αντι-Ρομά εκστρατεία πριν λίγα χρόνια, όπως επίσης και ως ένας χώρος που δίνει βήμα στην νεοναζιστική χρυσή αυγή.

Στην νέα αυτή δημοσίευση, η/ο αρθρογράφος του συγκεκριμένου μέσου προσπαθεί υποτίθεται να πάρει αποστάσεις από το ρατσιστικό βίαιο παραλήρημα που έχει ξεσπάσει στην σημερινή συγκυρία με τις «αντιδράσεις» των αγανακτισμένων φασιστο-γονέων για την παρουσία των παιδιών των προσφύγων στο σχολείο. Έτσι δηλώνει ότι «ναι» τα παιδιά αυτά έχουν δικαίωμα στην μόρφωση, για να καταλήξει βεβαίως στο τέλος στο «αλλά….». Το κάνει με έναν αρκετά έξυπνο τρόπο, προφανώς για να μην τον/την κατηγορήσουν για ρατσισμό. Ακολουθώντας δηλαδή την έξυπνη συνταγή του «εγώ δεν είμαι ρατσιστής, αλλά..» προσπαθεί να κρύψει τον ρατσισμό πίσω από τα προβλήματα που θέτει στην επιχειρηματολογία του. Ωστόσο τα προβλήματα φυσικά δεν είναι άλυτα, ούτε αξεπέραστα, εκτός φυσικά από το κλασικό ένα, αυτό της μισανθρωπίας που διακατέχει τους Έλληνες ρατσιστές.

Αναρωτιέται λοιπόν ο/η αρθρογράφος σε ποια γλώσσα θα γίνονται τα μαθήματα. Λες και είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ξεχνάει η κυρία/ος που γράφει το συγκεκριμένο άρθρο, ότι τα παιδιά των μεταναστών από τις ανατολικές χώρες, κυρίως από την Αλβανία όταν ήρθαν στην Ελλάδα μπήκαν στα σχολεία. Μήπως εκείνα τα παιδιά μιλούσαν φαρσί τα ελληνικά; Λέξη δεν μιλούσαν. Ή μήπως να θυμηθούμε τα παιδιά στα Πομακοχώρια και ακόμα πιο πίσω τα παιδιά και των Ελλήνων μεταναστών στις ΗΠΑ και την δυτική Ευρώπη; Δεν προσαρμόστηκαν τα παιδιά εκείνα;

Ειδικά για τα παιδιά των μεταναστών στις αρχές του 90, πολλοί από εμάς τα θυμόμαστε ακόμα. Ο «Αλβανός» λέγανε κάποιοι συμμαθητές μας, για το νέο παιδάκι που ήρθε στο σχολείο.

Βέβαια ο/η αρθρογράφος βρίσκει και άλλο πρόβλημα σε αυτό, την δήθεν προσωρινότητα των προσφύγων στην Ελλάδα και την φυγή τους προς την Ευρώπη. Ένα παραμύθι που παίζεται και από την αριστερά ως επιχείρημα όταν βρίσκεται αντιμέτωπη με τον διάχυτο ελληνικό ρατσισμό των τοπικών κοινωνιών. Φαίνεται ότι είτε αγνοεί, είτε σκοπίμως, στο άρθρο δεν καταπιάνεται με τις ρατσιστικές αντιπροσφυγικές πολιτικές των χωρών της υπόλοιπης Ε.Ε. Ούτως ή άλλως τίποτα δεν είναι σίγουρο, το πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να φύγουν, αν φύγουν οι πρόσφυγες από την Ελλάδα. Σε άλλα από τα επιχειρήματα ο/η αρθρογράφος αναρωτιέται πόσοι δάσκαλοι, με ποια ηλικιακά κριτήρια, την μάθηση της μητρικής γλώσσας κοκ. Προβλήματα όντως υπαρκτά που όμως θα μπορούσε να δοθεί λύση με ένα απλό σχεδιασμό από την σημερινή κυβέρνηση. Όλοι/ες όμως καταλαβαίνουμε ότι το θέμα δεν είναι αυτό. Είναι ότι το ελληνικό καπιταλιστικό κράτος είναι ένα ρατσιστικό κράτος, που δεν σκοπεύει να λύσει τα προβλήματα των προσφύγων, γιαυτό παρά τις «αντιρατσιστικές» διακηρύξεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, οι πρόσφυγες παραμένουν κάτω από άθλιες συνθήκες στο έρμαιο των ρατσιστικών επιθέσεων από τον ελληνικό φασισμό και πάντα με την ανοχή της κυβερνητικής εξουσίας. Αυτά βέβαια για την/τον αρθρογράφο είναι «ψιλά γράμματα» άρα καθόλου άξια αναφοράς. Το θέμα είναι να βρούμε τα προβλήματα για να μην ενταχθούν τα παιδιά των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία και όπως όλοι/ες ξέρουμε όποιος/α θέλει να βρει προβλήματα, τα βρίσκει μια χαρά, άλλωστε το ομολογεί κιόλας «Θα μπορούσα να βάλω πολλά τέτοια ερωτήματα ουσίας, αλλά περιττεύουν». Έτσι λοιπόν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ερώτημα για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία δεν είναι ένα υπαρκτό ερώτημα, ότι δηλαδή δεν είναι τίποτα άλλο από ένα παιχνίδι πολιτικών σκοπιμοτήτων. Γενικά «τζερτζελές να γίνεται δηλαδή». Με άλλα λόγια δεν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές και την τύχη τους σε συνθήκες γενικευμένης κρίσης του καπιταλισμού, αλλά για άλλο ένα παιχνιδάκι εντυπώσεων όσων αντιδρούν στις ρατσιστικές πολιτικές των ημερών μας. Κατά τα άλλα βέβαια είπαμε τα προσφυγόπουλα έχουν δικαίωμα στην μόρφωση… αλλά….

* Το άρθρο το οποίοι αναφερόμαστε βρίσκεται εδώ: notospress.gr/article.php?id=28474

2 thoughts on “Γιατί το πρόβλημα δεν είναι η εισαγωγή των προσφυγόπουλων στα σχολεία….

  1. Σε όλους αυτούς τους ανθρώπου, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αμφισβητούν σε προσφυγόπουλα το δικαίωμα να μάθουν γράμματα και να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο, ούτε που τους περνάει από το μυαλό ότι θα μπορούσε αυτό να συμβεί στα παιδιά τους ή στα εγγόνια τους ή και στους ίδιους με μια άλλη μορφή, όταν γέροι πια θα είναι ανεπιθύμητο βάρος στους απογόνους τους, που θα είναι διπλωματούχοι του οικογενειακού τους σχολείου του μίσους απέναντι στους αδύνατους.
    «Μηδενί συμφοράν ονειδίσης. Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s