«Στους δρόμους της Σκάλας #13» Για τα αδέσποτα, τους βασανισμούς και τις θανατώσεις ζώων στη Λακωνία.


Σκελετωμένος σκύλος στην Σπάρτη 4 Μαρ 2016 πηγή: https://www.zoosos.gr/ekklisi-gia-tin-sotiria-tou-skeletomenou-skulou-pou-brisketai-stin-sparti/#axzz50fMNbUAq

Ο ελληνικός επαρχιακός βάλτος είναι διαχρονικός, δεν ξεπήδησε στην επιφάνεια της ιστορίας μετά από την έναρξη της κρίσης του ελληνικού καπιταλιστικού κράτους. Η πραγματικότητα στην επαρχία της ελληνικής επικράτειας είναι μια σκληρή μάχη για επιβίωση, κυρίως όσων δεν συμβαδίζουν με την κανονικότητα της, όσων βρίσκονται στον τελευταίο τροχό της αμάξης είτε αυτοί είναι μετανάστες εργάτες γης, είτε χρεοκοπημένοι μεροκαματιάρηδες. Για όλα αυτά, μέσα σε αυτό το ταξίδι στο χρόνο, έχουμε αναφερθεί άπειρες φορές. Ενώ όμως έχουμε συνηθίσει να γράφουμε για αυτούς που δεν έχουν φωνή, όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουμε κάνει μια σοβαρή παράλειψη που ξυπνάει διαθέσεις για αυτοκριτική. Στη Σκάλα Λακωνίας και οπουδήποτε αλλού, υπάρχουν και αυτοί που όχι μόνο δεν έχουν φωνή, αλλά είναι και κυριολεκτικά ανυπεράσπιστοι στην εκδικητική μανία του «ανθρώπινου πολιτισμού». Καλά καταλάβατε. Η σημερινή μας δημοσίευση έχει να κάνει με τα δικαιώματα των ζώων. Θα επιχειρήσουμε να στείλουμε ένα μικρό μήνυμα, μια μικρή ανταπόκριση του τι γίνεται στη Σκάλα Λακωνίας με τα αδέσποτα που τριγυρίζουν στους δρόμους της μικρής επαρχιακής πόλης προς αναζήτηση λίγης τροφής και νερού. Αλλά και για άλλα ζώα, όπως είναι οι αλεπούδες, οι σκαντζόχοιροι κλπ, που κατεβαίνουν από βουνά και λαγκάδια και αναζητούν το ίδιο.

Κάδοι σκουπιδιών δίπλα στη πλατεία πηγών στη Σκάλα με την ανάλογη διακόσμηση.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχει ξεσπάσει ξανά μια φριχτή φήμη. Έχει να κάνει με τις φόλες που ρίχνουν οι καλοί τίμιοι νοικοκυραίοι στους κάδους σκουπιδιών και όπου αλλού βρουν, με στόχο τα αδέσποτα σκυλιά και γατιά της περιοχής. Ακούγεται ότι σε διάφορες γειτονιές δεν έχει μείνει γάτα ούτε για δείγμα. Υπάρχουν επίσης και αρκετά περιστατικά με σκυλιά. Παρόμοια είναι η κατάσταση στα χωράφια του κάμπου και στους λόφους. Πολλές αλεπούδες έχουν εξοντωθεί, σκαντζόχοιροι βρίσκονται σκοτωμένοι στην άσφαλτο από οδηγούς που αντί να πατήσουν φρένο επιταχύνουν. Οι δολοφονίες και οι βασανισμοί ζώων είναι μια διαχρονική καθημερινή κατάσταση. Οι θύτες είναι οι απλοί, καλομίλητοι και ευγενικοί γείτονες και πολίτες. Όταν την βρώμικη δουλειά της θανάτωσης ανυπεράσπιστων ζώων δεν την αναλαμβάνει ο Δήμος, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Σπάρτης (ύστερα από εισήγηση του Δημάρχου), την αναλαμβάνουν οι κάτοικοι, ή και οι δυο μαζί (θεσμικοί φορείς και κάτοικοι). Δεν είναι επίσης λίγες οι φορές που τα ζώα αυτά πέφτουν θύματα των σαδιστικών διαθέσεων βασανιστών. Πολλά ζώα έχουν βασανιστεί και κακοποιηθεί βάναυσα από κάτοικους της περιοχής, απλά και μόνο για «ευχαρίστηση». Λίγοι είναι αυτοί/ες που δεν έχουν σωπάσει μπροστά σε αυτή την μακάβρια πραγματικότητα. Τις περισσότερες φορές τέτοια περιστατικά περνούν απλώς απαρατήρητα. Υπάρχουν σκυλιά που είναι δεμένα για εβδομάδες πριν πεθάνουν σε κάποια αυλή, χωρίς σκιά και πολλές φορές δίχως ούτε νερό. Υπάρχουν και τα ζώα που τα παρατάνε οι ιδιοκτήτες τους απλώς γιατί τα βαρέθηκαν. Είναι γενική παραδοχή ότι το βιωτικό και πολιτιστικό επίπεδο σε μια μικρή ή μεγαλύτερη κοινωνία κρίνεται και από αυτό το ζήτημα, αυτό δηλαδή των δικαιωμάτων των ζώων. Πολύ περισσότερο, η κοινωνική απελευθέρωση και η αταξική κοινωνία πρέπει να αφορά και ανεξαιρέτως όλα τα ζώα.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι συνειδητοποιημένοι άνθρωποι που σε αυτούς θέλουμε να απευθυνθούμε. Υπάρχουν οι εξαιρέσεις που αφήνουν φαγητό και νερό σε διάφορα σημεία και δρόμους της πόλης για αυτά τα ανυπεράσπιστα πλάσματα. Τους καλούμε να μην σιωπούν σε περιστατικά όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω, αντίθετα να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο για την υπεράσπιση αυτών των ζώων. Να γίνουν καταγγελίες όταν υπάρχουν στοιχεία για βασανισμούς και θανατώσεις. Να θυμίσουμε σε όλους/ες ότι υπάρχει και η νομοθεσία του ίδιου του αστικού κράτους που προβλέπει και ποινές για τέτοια θέματα [1]. Δεν σημαίνει ότι οι νόμοι του αστικού κράτους θα εξαφανίσουν κάθε περιστατικό βίας απέναντι στα ζώα. Ωστόσο αποτελεί ένα μικρό όπλο άμυνας απέναντι σε αυτά τα περιστατικά. Να μην αφήσουμε κανένα ζώο ανυπεράσπιστο στα χέρια του τέρατος που ακούει στο όνομα τοπική κοινωνία.

Αυτόνομη Πρωτοβουλία Ενάντια στη Λήθη 

Ιούλιος 2018

Μερικά περιστατικά βασανισμών ζώων στη Λακωνία

Αναρρώνει ο σκύλος που εντοπίστηκε στις 5 Νοεμβρίου 2015 εξαθλιωμένος σ’ ένα χωράφι στους Μολάους Λακωνίας με κομμένα τα αυτιά και ένα σχοινί γύρω από τον λαιμό του να του προκαλεί ασφυξία ενώ από την τεράστια πληγή, που είχε προκαλέσει ο βρόχος, κινδύνευε από την μόλυνση.

https://www.zoosos.gr/anarronei-o-skulos-pou-brethike-me-kommena-ta-autia-na-argopethainei-apo-tin-thilia-sto-laimo-tou/#axzz50fMNbUAq

Έκκληση για την σωτηρία του σκελετωμένου σκύλου που βρίσκεται στην Σπάρτη 4 Μαρ 2016

https://www.zoosos.gr/ekklisi-gia-tin-sotiria-tou-skeletomenou-skulou-pou-brisketai-stin-sparti/#axzz50fMNbUAq

Αποτρόπαια πράξη στην Πλύτρα: Τραυμάτισαν σκύλο με τσεκούρι στο κεφάλι!

http://lakonikos.gr/epikairothta/item/131348-apotropaia-praksi-stin-plytra-travmatisan-skylo-me-tsekoyri-sto-kefali

 

Σημείωση

Νομοθεσία που αφορά τα ζώα εδώ: http://www.cylaw.org/nomoi/arith/1994_1_046.pdf

One thought on “«Στους δρόμους της Σκάλας #13» Για τα αδέσποτα, τους βασανισμούς και τις θανατώσεις ζώων στη Λακωνία.

  1. https://roides.wordpress.com/2013/06/11/11jun13/

    Τι κάνει η Αριστερά για τα ζώα;

    Το φιλοσοφικό και ηθικό υπόβαθρο της φιλοζωίας

    ……………….
    Στην Ιστορία των Επαναστάσεων, εξέχουσα θέση έχει ένας Γερμανός, των αρχών του 16ου αιώνα, ο λόγιος, θεολόγος και παπάς Θωμάς Μύντσερ, που ξεπερνώντας την αντιδραστικότητα του Λούθηρου ξεσήκωσε τους χωρικούς σε, αποτυχημένο δυστυχώς, πόλεμο κατά της αριστοκρατίας, για να καταλήξει και ο ίδιος με βασανιστικό θάνατο. Ο Έγκελς τον θεωρούσε πρόδρομο των Κομουνιστών. Ο Μαρξ, στο «Εβραϊκό ζήτημα» (Παρίσι 1844) κάνει μια θετική αναφορά στο Μύντσερ μνημονεύοντάς τον στο δεύτερο μέρος του βιβλίου του: «Στην εβραϊκή θρησκεία η φύση υπάρχει, είναι αλήθεια, αλλά χρησιμοποιείται με τον τρόπο που ο Μύντσερ (σε ένα φυλλάδιο του 1524) τον χαρακτηρίζει ανυπόφορο, αφού όλα τα πλάσματα έχουν μετατραπεί σε ιδιωτική περιουσία»: «Ιδού η πρώτη πηγή της κλεψιάς, οι πρίγκηπές μας που θεωρούν όλα τα πλάσματα περιουσία τους, τα ψάρια στο νερό, τα πουλιά στον αέρα, τα φυτά στο χώμα. Τα ζώα επίσης πρέπει να ελευθερωθούν». Πολλοί ερμηνεύουν αυτήν την παραπομπή του Μαρξ ως συμπάθεια για τα ζώα, αν και έχουν εκφραστεί γι’αυτό αντιρρήσεις (π.χ. Ted Benton, «Μarxism and moral status of animals» και Jon Elster, «Μaking Sense of Marx -Cambridge, 1985), προκαλώντας και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με αντίλογο. O πρώτος, που είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Έσσεξ έχει θέσει από το Γενάρη του 1996 στη ναυαρχίδα της δυτικής αριστερής σκέψης, τη διμηνιαία επιθεώρηση ‘New Left Review’ και το καίριο ερώτημα που θα έπρεπε να προβληματίσει συνειδησιακά την πολύ χλιαρή ελληνική Αριστερά: «The politics of animal rights: Where is the left?» (φωτ. 2, τελευταίο θέμα). Το θέμα τέθηκε με αφορμή την αντίθεση της κοινής γνώμης και των διαδηλώσεων του 1993 κατά της εξαγωγής, κάτω από άθλιες συνθήκες, ζωντανών μοσχαριών στην Ευρώπη. Το μεγάλο σε πλήθος και χρονική διάρκεια λαϊκό ρεύμα της αντίρρησης, είχε πολύ ισχυρή ηθική βάση αλλά και, σε πολύ μικρότερο βαθμό, τοπικιστικά κίνητρα των κατοίκων του λιμανιού εξαγωγής (Brightlingsea).

    —–Στην Ελλάδα φοβάμαι πως η Αριστερά, που θέλει να απελευθερώσει το άνθρωπο μόνο από τα οικονομικά του δεσμά, χωρίς να υποτιμώ την πρωταρχική αυτή παράμετρο, έχει καθηλωθεί σε μοντέλα και ιδέες της δεκαετίας του ’50, σε σχήματα μονόπαντα που δεν μπορούν να δουν τα προβλήματα ολιστικά και που σχεδόν πάντα πάσχουν από έλλειψη μιας φιλοσοφικής ματιάς, μιας αντίληψης που θα υπακούει σε κάποιους κανόνες αρετής, πέρα από οικονομισμούς. Έξω όμως υπάρχει ευτυχώς και η λεγόμενη «δαρβινική Αριστερά» του Πίτερ Σίνγκερ ενός μεγάλης επιρροής Αυστραλού φιλόσοφου και καθηγητή της Εφαρμοσμένης Ηθικής στa Πανεπιστήμια του Πρίνστον και της Μελβούρνης, συγγραφέα του ‘Animal Liberation’, ενός βιβλίου που έβαλε τις βάσεις για το Κίνημα της Απελευθέρωσης των Ζώων. Ο Σίνγκερ, που συστηματικά επεσήμανε τις διακρίσεις σε βάρος των ζώων τις οποίες έχει νομιμοποιήσει αυθαίρετα ο άνθρωπος, διατυπώνει τον εύλογο ισχυρισμό πως ο ‘ωφελιμισμός’ δηλαδή το ηθικό κριτήριο των φιλοσόφων Μπένθαμ και Στιούαρτ Μιλ, πως σκοπός των πράξεων μας πρέπει να είναι η μεγαλύτερη δυνατή ωφέλεια για τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ανθρώπων, πρέπει να επεκταθεί και στα άλλα ζώα. Αυτές οι ιδέες δεν έπεσαν από τον ουρανό. Η συσχέτιση των νόμων της φύσης και Κοινωνίας είναι και μαρξιστική αντίληψη, που οδηγεί αναγκαστικά σε μεγαλύτερο σεβασμό της δεύτερης προς την πρώτη, αφού φέρνει τα ζώα και τις αγέλες τους εγγύτερα στον άνθρωπο. Θα ήθελα να σημειώσω πως ο Μαρξ έτρεφε μεγάλη εκτίμηση στο Δαρβίνο και βρισκόταν τουλάχιστον από το 1873 σε αλληλογραφία μαζί του. Μάλιστα οι Μαρξ και Ένγκελς στη δική τους αλληλογραφία συμφωνούσαν, τουλάχιστον στην αρχή, ότι ο δαρβινισμός έδινε μια πολύ καλή βάση από τη σκοπιά της ιστορίας της φύσης για τη θεμελίωση και των δικών τους θέσεων για τη διαδικασία και τους νόμους της κοινωνική εξέλιξης και πως τέλος πάντων υπήρχε μια σχέση μεταξύ του ιστορικού υλισμού και τη φυσικής επιλογής, που εξηγεί την πορεία της κοινωνίας. Δυστυχώς μέσα στις παραδοχές που θα είχε κάνει η συνείδηση των δυο Επαναστατών, φαίνεται πως ήταν και το δικαίωμα του ανθρώπου να εκτελεί ζώα μόνο για την ψυχαγωγία του! Σε γράμμα του, ο δεύτερος περιγράφει στον πρώτο το 1857 πως το πολύωρο κυνήγι της αλεπούς τον κρατάει σε «διαβολική διέγερση» και του δίνει «τη μεγαλύτερη φυσική ευχαρίστηση που ξέρει» («The Frock-Coated Communist: The Revolutionary Life of Friedrich Engels»-Tr.Hunt-The Penguin Press). Είναι απόλυτα αντιφατικό ο γιός του εργοστασιάρχη που αγωνίστηκε με τόση πίστη για την απελευθέρωση της εργατικής τάξης να καταδέχεται να κυνηγάει καβάλα στο άλογό του μια τρομοκρατημένη αλεπουδίτσα. Νομίζω πως πρέπει να αποδεχθούμε ότι ούτε οι μεγάλοι φιλόσοφοι και κοινωνικοί αναμορφωτές δεν μένουν ολότελα ανέπαφοι από την αγριότητα της εποχής τους, ειδικά όσο είναι νέοι και δυνατοί.
    ……………………………………

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s