Απάντηση στην αντίδραση του δικηγόρου Γιάννη Ραχιώτη κατά του συνεδρίου στη Σπάρτη, για την αρχαία φιλία της με τους Εβραίους.


Το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε χθες στο shades magazine. Είναι μια πρώτη απάντηση σε ένα αριστερό αντισημιτικό λίβελο που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες σε γνωστό ΜΜΕ της Λακωνίας, με αφορμή το Διεθνές Συνέδριο ιστορίας, που πραγματοποιήθηκε στον Μυστρά με θέμα: «Σπάρτη – Ισραήλ». Θα ακολουθήσει δικό μας κείμενο τις επόμενες μέρες που θα δημοσιευτεί εδώ.

Γράφει ο Λ.

Κάθε Δημοκράτης, κάθε αντιφασίστας, κάθε άνθρωπος που θέλει τη φιλία, την ειρήνη και τη συνεννόηση μεταξύ των κρατών και των πολιτών τους, δεν θα μπορούσε να μην ενθουσιαστεί με μια θαυμάσια πρωτοβουλία του Δήμου Σπάρτης: «Διεθνές συνέδριο στον Μυστρά με θέμα: «Σπάρτη-Ισραήλ. Αναβίωση μιας Αρχαίας Φιλίας» (ΑΖ NEWS, 1.9.2018).H κίνηση αυτή παίρνει μεγαλύτερη αξία, αν αναλογιστεί κανείς πως η επαρχιακή αυτή πόλη παρουσίασε πολύ υψηλό ποσοστό της Χ.Α. (9/2015: 10,91%), πως ο «πολιούχος της Άγιος», ήταν πρωτοπόρος Αντισημίτης και η χώρα μας διεκδικεί κάποιο παγκόσμιο ρεκόρ:   «Πρώτη στον αντισημιτισμό η Ελλάδα».

Είναι φυσικό η είδηση να προκάλεσε τρικυμία εν κρανίω, σε ανθρώπους που η σχέση τους με την Ιστορία δείχνει προβληματική, αλλά φαίνεται να έχουν και στενή επαφή με τη συνωμοσιολογία, όπως ο παραπάνω ιστότοπος AZ, που αναρωτιέται και κινδυνολογεί: «Συνέδριο ανάπτυξης και συνεργασίας ή παραχάραξης της ιστορίας;»: «Με περισσή περιέργεια και θέλοντας να μάθουμε από που πηγάζει η ‘αρχαία αυτή φιλία μεταξύ των δύο ιστορικών λαών’… Εμείς μια φορά, καλού-κακού, κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου… και σας εφιστούμε την προσοχή. Μην αναρωτηθείτε εάν σε μερικά χρόνια τα παιδιά θα μαθαίνουν στο σχολείο για την μάχη των Θερμοπυλών του Βασιλιά της Σπάρτης Λέω Λεβί και των 300 Μακκαβαίων». Δυστυχώς όμως στη χώρα μας ο αντισημιτισμός έχει διεισδύσει και στους κόλπους μιας πολύ μεγάλης μερίδας της Αριστεράς («Ο αντισημιτισμός στην Ελλάδα και η Αριστερά», ‘Εφ.τ.Συντακτών’, 29.5.2017). Έτσι διαβάζουμε άρθρο του «δικηγόρου Αθηνών» του Αλ. Γιωτόπουλου της 17Ν και αυτοπροσδιοριζόμενου και ως «δημότη Σπάρτης» Γιάννη Ραχιώτη, δημοσιευμένο (5.9.2018) σε πολύ δεξιό λακωνικό ιστότοπο (NotosPress), που έχει καταγγελθεί στο παρελθόν (04/12/2017: «Ακραίο αντι-τσιγγανικό άρθρο και σχόλια στην εφημερίδα NotosPress της Λακωνίας στις 4 Δεκεμβρίου 2017») και που έχει φιλοξενήσει ακόμη και συνέντευξη του Κασιδιάρη («Ο εκπρόσωπος Τύπου στο Notos Press», 31.5.2016). To άρθρο φιλοξενήθηκε την ίδια ημέρα και στο olympospress, έναν άλλον ιστότοπο με βαθείς εθνικούς προβληματισμούς («ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΤΑΓΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ(;) ΚΑΙ Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ!!!», 4.9.2018). Το άρθρο του κ.Ραχιώτη, που είναι γεμάτο κατηγορίες σε βάρος ενός δημοκρατικού Κράτους, το οποίο απειλείται με ‘εξαφάνιση από το Χάρτη’ από την μεσαιωνική εγκληματική οργάνωση Χαμάς, η οποία δεν διστάζει να χρησιμοποιεί προβοκατόρικα ως ορμητήρια ακόμη και τα Νοσοκομεία και ως μέσα επιθέσεων ακόμη και τα παιδιά της Παλαιστίνης, διαπιστώνει:  «Ψευδεπίγραφη η «αρχαία φιλία» Σπάρτης– Ισραήλ». Όμως το μοναδικό του επιχείρημα για το ψευδές της φιλίας είναι το λιγότερο αστείο: «..Ο τίτλος είναι προφανώς ψευδεπίγραφος και αποσκοπεί στη δημιουργία παραπλανητικών συνειρμών, αφού το κράτος του Ισραήλ ιδρύθηκε μόλις το 1948,..». Πρόκειται για παρελκυστικό επιχείρημα, αφού συγχέει παραπλανητικά τον πανάρχαιο λαό του Ισραήλ με το σύγχρονο κράτος του. Με το ίδιο επιχείρημα η Ελλάδα δεν θα πρέπει να αναφέρεται ως αρχαία οντότητα, αφού ως Κράτος υπάρχει μόνο από τον 19ο αιώνα. Συνεχίζει ο κ. Ραχιώτης: «Στο ενημερωτικό δελτίο [στην ιστοσελίδα  www.sparta-israel.org] αναφέρεται ότι το…πανάρχαιον της σπαρτιάτικο- ισραηλινής φιλίας  προκύπτει από …επιστολή του βασιλιά της Σπάρτης “Areus” (πιθανώς εννοούν τον Αρύ) προς τους Εβραίους αρχιερείς περί το 300 π.Χ.…».  Ο κ. Ραχιώτης δεν καταδέχτηκε να ερευνήσει τη σοβαρότητα του αυθαίρετου ισχυρισμού του, πριν γράψει το άρθρο του, ίσως γιατί το κοινό στο οποίο απευθύνεται δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ιστορική αλήθεια. Αγνοεί, αν και «δημότης Σπάρτης», δυο βασιλιάδες της με το όνομα Αρεύς ή Αρέας. Ο Α΄(309-265 π.Χ.) που μας αφορά, ήταν σύγχρονος του Ιουδαίου Αρχιερέα Ονία του A΄, τον οποίο ο κ. Ραχιώτης υποβαθμίζει σε «κάποιο ραβίνο». Ο «Αρύς» (ούτε έστω “Άρειος”, όπως τον αποκαλούσε εσφαλμένα ο Ιώσηπος) που αναφέρει ο κ.Ραχιώτης, νομίζοντας πως έτσι «διορθώνει» το σωστό Areus, υπάρχει μόνο στη φαντασία του και στην άγνοια των «ανησυχούντων πατριωτών», που την εκτίμησαν και τη φιλοξενούν. Σε ένα παλιό δημοσίευμα του Shades magazineo δύσπιστος αναγνώστης μπορεί να δει όλα τα πλούσια τεκμήρια αυτού του πανάρχαιου φιλικού συγχρωτισμού («Οι Εβραίοι της Λακεδαιμονίας»). Συνεχίζει ο κ.Ραχιώτης με μια προσβλητική για το Ισραήλ επωδό: «Είναι προφανές ότι  το ενδιαφέρον τους δεν βρίσκεται στους ομιλητές και στις…αποδείξεις που θα φέρουν για την υποτιθέμενη επιστολή  βασιλιά της Σπάρτης σε κάποιο ραβίνο πριν 2.300 χρόνια, αλλά στο  να σύρουν το  Δήμο Σπάρτης σε μια επικοινωνιακή επιχείρηση καλλιέργειας φιλικών αισθημάτων  προς την πιο ρατσιστική και εγκληματική  κρατική υπόσταση  της εποχής μας….με την επικοινωνιακή εκμετάλλευση της συστηματικής εξόντωσης  εβραίων–όπως και πολλών άλλων-από τους Ναζί…». Αποφεύγω να σχολιάσω αυτό το «πολλών άλλων», που δεν μπορεί να αφορά σε κανέναν άλλο, εκτός από τους Ρομά, κι αυτούς όμως σε ασύγκριτα μικρότερο βαθμό, από το εβραϊκό Ολοκαύτωμα, το μεγαλύτερο και κτηνωδέστερο τυφλό, μαζικό ρατσιστικό έγκλημα στην Ιστορία της ανθρωπότητας.

Αυτά ως απάντηση σε μια προκλητική ιστορική άγνοια και σε μια αντιδραστική άρνηση, να τιμηθεί μια παμπάλαιη και διαχρονική παραδοσιακή φιλία και να μνημονευθεί μια ιστορική πραγματικότητα συγκατοίκησης και οικονομικής συνεργασίας, που διακόπηκε βίαια τον Μεσαίωνα από τον κακούργο Αρμένη καλόγερο όσιο Νίκωνα. Θέλω να τονίσω αυτήν την πτυχή. Η Σπάρτη χρωστάει μια συγνώμη στους Εβραίους. Υπήρχε στην σχεδόν κοσμοπολίτικη πόλη τον 10ο αιώνα, με τις βιοτεχνίες της και με το εμπόριό της, με τους αριστοκρατικούς της οίκους που είχαν οικονομικό πάρε δώσε με τη Βενετία, ανθηρή παρουσία Ιουδαίων στο οικονομικό της γίγνεσθαι όπως επισημαίνει και ο William Miller. (“Iστορία της Φραγκοκρτίας….», μτφρ. Σπ. Λάμπρου). Η εβραίκή κοινότητα εκδιώχτηκε βίαια από την πόλη, παρά τις αντιδράσεις πολλών επιφανών Χριστιανών κατοίκων της και κατέφυγε πιθανόν στην ημιορεινή Αναβρυτή («Όσιος Νίκων, η ντροπή της Σπάρτης»). Ακόμη χειρότερα η κρατική τοπική Εκκλησία, όχι μόνο δεν έχει ‘μετανοήσει’, αλλά καυχιέται κιόλας και συκοφαντεί την τότε εβραϊκή κοινότητα: «Ο Όσιος Νίκων ο «Μετανοείτε». «Στη Σπάρτη ο Όσιος ανέπτυξε αξιόλογη δράση, ενώ την απήλλαξε και από τη μάστιγα των Ισραηλιτών, που με την άσχημη διαγωγή τους επηρέαζαν τον πληθυσμό και αποτελούσαν εμπόδιο στην ηθικοπλαστική προσπάθεια που έκανε..». Την ιερή συκοφαντία έχουν επισημάνει και ‘ΤΑ ΝΕΑ’ («Νίκων ο αντισημίτης», Ηλίας Κανέλλης-16.12.2013) και θα έπρεπε να έχει επισύρει την εισαγγελική επέμβαση, με βάση τον αντιρατσιστικό Νόμο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο τοπικός Μητροπολίτης, όπως έχει ομολογηθεί από τον Φύρερ, παραβίασε την εκλογική νομοθεσία, υποχρεώνοντας τα γεροντάκια ενός Γηροκομείου της Μητρόπολης να ψηφίσουν Χ.Α. Ο αντισημιτισμός της Μητρόπολης Σπάρτης και η σχέση της με τους Νεοναζί», «Ο μητροπολίτης Σπάρτης και η Χρυσή Αυγή σε νέες περιπέτειες»), χωρίς να έχει ανακοινωθεί πως οι καταγγελίες διερευνήθηκαν από τη Δικαιοσύνη, χωρίς ο Μητροπολίτης να έχει απαιτήσει από τον Φύρερ να ανακαλέσει, χωρίς να έχει κάνει τίποτα πέρα από μια παραπλανητική «διάψευση», με την οποία απέφυγε να απαντήσει στην ουσία της καταγγελίας («Λέει ψέματα ο μητροπολίτης Σπάρτης για τη Χ.Α»).

Αυτά όλα, μαζί με μια σειρά βάρβαρων ακροδεξιών δραστηριοτήτων στη Λακωνία σε βάρος Ρομά, Πακιστανών αλλά και με άλλες μορφές εγκλημάτων Χρυσή Αυγή Σπάρτης και ο γραμματέας της Γ. Ορφανάκος: βιασμοί»,  «Σπάρτη: Νεκρός ο επίδοξος βομβιστής-μέλος της Χρυσής Αυγής», «Σύλληψη δύο ατόμων για τη δολοφονία των δύο χρυσαυγιτών στη Μάνη», «21η Απριλίου 2017: Στη Σκάλα της Λακωνίας»), δεν φαίνεται να έχουν συγκινήσει, δημόσια και καταγραμμένα τουλάχιστον, τον δικηγόρο Αθηνών και «δημότη Σπάρτης»κι ας προσφέρουν ένα λαμπρό πεδίο διαμαρτυρίας και αγώνα για κάθε λακωνική αριστερή συνείδηση.

Θα τελειώσω παραθέτοντας δημοσιεύματα που αφορούν τον κ. Γιάννη Ραχιώτηξεκινώντας από τις ανησυχίες του για τις δραστηριότητες του Σόρος: «‘Είναι γνωστό ότι το OSF (σημ.Λ.: Open Society Foundations’  του Σόρος) και οι θυγατρικές του, δραστηριοποιούνται εδώ και περίπου 25 χρόνια στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, πλην της Ρωσίας, από την οποία εκδιώχθηκαν πριν λίγα χρόνια. Στόχος τους είναι η διαπαιδαγώγηση, κυρίως της μορφωμένης νεολαίας, στις σύγχρονες ‘δυτικές αξίες’, δηλαδή, στο νεοφιλελευθερισμό και την παγκοσμιοποίηση και προπαντός η υπονόμευση και ανατροπή οποιασδήποτε κυβέρνησης ή θεσμού δεν υποτάσσεται πλήρως σε αυτές τις ‘αξίες’» (4.4.2017). Τις ανησυχίες του κατά του Σόρος, τις είχε αναμεταδώσει και η Χ.Α.: «Μέλος αντιεθνικιστικής ΜΚΟ ζητά την διαγραφή του και καταγγέλλει τα πρώην συντρόφια του: ‘Χρηματοδοτείστε από τον Σόρος’»! (27.3.2017).

Αντίστοιχους ισχυρισμούς για τον Σόρος μπορεί να βρει κανείς σε μια μεγάλη σειρά ακροδεξιών και γενικά πολύ δεξιών πηγών, όπως αυτή της εφημερίδας «δημοκρατία»: «Σχέδιο άλωσης της Ελλάδος! Με κερκόπτορτα το ίδρυμα σώρος» (19.8.2018). Ο κ. Ραχιώτης έχει εθνικές ανησυχίες για το Μακεδονικό, παράλληλες με μια εχθρότητα προς τις ελληνοϊσραηλινές σχέσεις («Δεν περνάει μήνας χωρίς μια επίσκεψη Ισραηλινού κυβερνητικού στελέχους στην Ελλάδα ή Έλληνα στο Ισραήλ» και με  μια φιλορωσική οπτική («Ειδικά με τη Ρωσία κάνουν κάθε τόσο και μια προβοκάτσια για να υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τις διακρατικές σχέσεις»): «Πρόκειται για το όνομα ή για μια ακόμη υπεργολαβία;» (20.1.2018). Τέλος ο κ. Ραχιώτης έχει κατηγορηθεί από Αναρχικούς, χωρίς να είμαι σε θέση να ξέρω αν υπάρχει ίχνος βασιμότητας των καταγγελιών: «Eπίθεση σε πασίγνωστο δικηγόρο στα Εξάρχεια επειδή ‘ζει σαν Κολωνακιώτης μπον βιβέρ, με τα χρήματα των αναρχικών φυλακισμένων’», «ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΜΕΣΩ INDYMEDIA»,iefimerida-5.11.2014). Κατά τη Χ.Α. πάντως, αυτοί που τον έδειραν ήταν «καθεστωτικές συμμορίες»: «Γιατί οι καθεστωτικές συμμορίες ξυλοκόπησαν τον δικηγόρο Ραχιώτη;…-Χρυσή Αυγή» (9.11.2014).

2 σκέψεις σχετικά με το “Απάντηση στην αντίδραση του δικηγόρου Γιάννη Ραχιώτη κατά του συνεδρίου στη Σπάρτη, για την αρχαία φιλία της με τους Εβραίους.

  1. Παράθεμα: Φάκελος Λακωνική Ιστορία #19: Για την Εβραϊκή παρουσία στη Λακωνία. | αυτόνομη πρωτοβουλία ενάντια στη λήθη

  2. Παράθεμα: «Χρονικά Αντισημιτισμού #32» Για την Εβραϊκή παρουσία στη Λακωνία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s